استقبال یزدی‌ها از طرح «روضه‌های خانگی» اوقاف
کد خبر: 3920021
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

استقبال یزدی‌ها از طرح «روضه‌های خانگی» اوقاف

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد با اشاره به اجرای طرح «روضه‌های خانگی» از محل موقوفات گفت: این طرح با استقبال شهروندان یزدی همراه بوده و درصدد هستیم این طرح تا پایان ماه صفر تمدید شود.

استقبال یزدی‌های از طرح «روضه‌های خانگی» اوقافمحمدحسین کاظمی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اجرای طرح روضه‌های خانگی در این شهرستان اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا و پرهیز از هر گونه تجمع، طرح «هر خانه یک روضه» در سطح شهرستان اجرایی و نیات موقوفات در زمینه روضه‌خوانی به مرحله عمل رسید.

وی ادامه داد: در این طرح خانواده‌هایی که قصد دارند در ماه محرم در منازل خود یک روضه‌خوانی ساده و خصوصی داشته باشند، اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد حق‌القدم سخنران را از محل موقوفات روضه‌خوانی این شهرستان تامین خواهد کرد.

کاظمی افزود: خوشبختانه تاکنون این طرح مورد استقبال خوب شهروندان یزدی قرار گرفته و اجرای آن تا پایان ماه محرم الحرام قطعی و در حال اجراست، درصدد هستیم این طرح تا پایان ماه صفر تمدید شود.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد با اشاره به توزیع 1500 بسته حبوبات به ارزش 400 میلیون تومان از محل اجرای نیت اطعام در این شهرستان گفت: این بسته‌ها در روز تاسوعا و عاشورا از طریق مراکز افق امامزادگان بین نیازمندان توزیع شد.

وی با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 10 امامزاده شهرستان از اجرای نیت طبخ آش در روز عاشورا خبر داد و گفت: همچنین 250 بسته پروتئینی به ارزش 50 میلیون تومان از محل موقوفه‌ای تهیه و بین نیازمندان توزیع شد. 

کاظمی از برگزاری برنامه «رهروان زینبی» در سطح امامزادگان شهرستان خبر داد و بیان کرد: این برنامه در امامزادگان جعفر (ع) و سیدنصرالله (ع) شهرستان یزد ویژه خواهران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز 12 محرم الحرام برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد، اجرای برنامه‌های بصیرت عاشورایی در سطح امامزادگان و پخش مستقیم از شبکه‌های مجازی با حضور کارشناسان مذهبی، حمایت از هیئات سیار با همکاری بسیج دانشجویی و کاروان قافله عشق در روز تاسوعا و عاشورا و ... را از دیگر برنامه‌ها دانست. 

انتهای پیام
captcha