سلامت دانش‌آموزان در اولویت کادر آموزش باشد
کد خبر: 3920862
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰

سلامت دانش‌آموزان در اولویت کادر آموزش باشد

استاندار یزد گفت: مسئولان آموزش‌ و پروش از یک طرف باید مسئولیت سلامت دانش‌آموزان را به صورت جدی دنبال کنند و از طرف دیگر مسئولیت مهم تعلیم و تربیت آنان را برعهده دارند لذا تلفیق این دو مسئولیت شرایط و ضوابط سختی را لازم دارد که با همراهی خانواده‌ها و کادر آموزشی امکان‌پذیر است.

لزوم تلفیق سلامت و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدیدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد صبح امروز، در مراسم افتتاحیه مدرسه شهید محمدحسین محمدخانی از شهدای مدافع حرم اظهار کرد: نقش و جایگاه شهدای مدافع حرم بر هیچ‌کس پوشیده نیست و در آینده مشخص خواهد شد شهدای مدافع حرم چه نقش تاثیرگذاری در تامین امنیت ما و منطقه داشتند و همه ما مدیون ایثارگری‌های شهدای مدافع حرم هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اینکه تغییرات تصمیم‌گیری و عدم اقناع خانواده‌ها باعث بروز نگرانی‌هایی در برخی خانواده‌ها شده است لذا باید توجیه خانواده دانش‌آموزان و همچنین اعلام تصمیمات اتخاذ شده در دستور کار سیستم آموزشی قرار گیرد.

طالبی ادامه داد: البته مسئولان آموزش و پرورش و مدارس هر آنچه که از عهده آن‌ها بر می‌آمده، برای سال تحصیلی جدید و تامین شرایط مناسب‌تر انجام داده‌اند و همکاری دیگر نهادها نیز در این زمینه قابل انتظار است.

استاندار یزد گفت: خوشبختانه در طول دو هفته گذشته با کاهش آمار مبتلایان به کرونا در استان یزد مواجه بودیم و باعث شد تعداد زیادی از شهرستان‌های استان از وضعیت قرمز خارج شوند و امیدواریم با ادامه این روند وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: مسئولان آموزش و پروش از یک طرف باید مسئولیت سلامت خانواده‌ها و دانش آموزان را به صورت جدی دنبال کنند و از طرف دیگر مسئولیت مهم تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را برعهده دارند لذا تلفیق این دو مسئولیت شرایط و ضوابط سختی را لازم دارد که البته با همراهی خانواده‌ها و کادر آموزش و پرورش امکان‌پذیر است و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در اجلاسیه مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور همه ما وظیفه داریم فضای بهتری را در زمینه تعلیم و تربیت فراهم کنیم.

عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به تحصیل بیش از 270 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در این استان گفت: پس از 195 روز تعطیلی مدارس از امروز شاهد بازگشایی مجدد مدارس و حضور معلمان و دانش‌آموزان در مدارس هستیم و امیدواریم با مشارکت خانواده‌ها و کادر آموزشی بهترین شرایط برای تعلیم و تربیت در این شرایط فراهم شود.

یادآور می‌شود مدرسه شهیدمحمدحسین محمدخانی در زمینی به مساحت یک‌هزار و 70 مترمربع و در قالب 12 کلاس احداث شده که 750 دانش‌آموز در این مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

محمدحسین محمدخانی، شهید مدافع حرم که اصالتا یزدی است، ۹ تیرماه سال ۱۳۶۴ در شهر تهران متولد شد که مدتی مسئولیت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد را نیز برعهده داشت، از فرماندهان حاضر در سوریه و معروف به «عمار حلب» بود. وی به صورت داوطلبانه به یگان‌های مدافع حرم اهل بیت (ع) در سوریه ملحق شد و در تاریخ ۱۶ آبان ۱۳۹۴ طی نبرد در عملیات محرم خلعت شهادت پوشید و در قطعه ۵۳ گلزار شهدای بهشت زهرا تهران به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha