اجرای 163 طرح نوآورانه و دانش‌بنیان در کمیته امداد قزوین
کد خبر: 3921065
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

اجرای 163 طرح نوآورانه و دانش‌بنیان در کمیته امداد قزوین

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: طی سال گذشته ۱۶۳ طرح نوین، نوآورانه و دانش‌بنیان اجرا شده است که این میزان اشتغال نوین، نوآورانه و دانش‌بنیان حاصل تعامل و همکاری با پارک علم و فن‌آوری و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و جهاد دانشگاهی است.

اجرای 163 طرح نوآورانه و دانش‌بنیان در کمیته امداد قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین، سید مرتضی دهقانی محمدآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین، بیان کرد: در ارزیابی جامع عملکرد کمی و کیفی اشتغال و خودکفایی استان‌ها در سال ۹۸ که گزارش آن به تازگی منتشرشده است، استان قزوین در شاخص‌های اشتغال از جایگاه‌های مختلف و قابل‌تأملی برخوردار است. بر اساس این گزارش طی سال ۹۸ تعداد اشتغال ناشی از کاریابی ۴۲۵ نفر بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: یکی از محورهای ایجاد اشتغال آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است که در این زمینه استان قزوین رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

وی افزود: بر این اساس طی سال ۹۸ برای ۱۳۹۸ نفر آموزش مقدماتی و برای ۲۵۲۶ نفر آموزش پایدارسازی اجرا شده که آموزش ۱۰۰ نفر از مددجویان منجر به شغل شده و این در حالی است که در تعداد آموزش‌ها نه‌تنها برنامه محقق شده بلکه رشد اقدامات نسبت به برنامه بیش از ۱۳۳ درصد بوده است.

دهقان محمدآبادی توضیح داد: رشد عملکرد آموزش، حاصل همکاری و تعامل با دستگاه‌هایی همچون فنی و حرفه‌ای، دانشگاه علوم و فنون، جهاد دانشگاهی، دانشگاه آزاد، شرکت شهرک‌های صنعتی، موسسه‌های آموزشی آزاد و استفاده از ظرفیت و تجارب مربیان و مددجویان آموزش دیده در حوزه آموزش است.

وی عنوان کرد: طی سال ۹۸ تعداد ۳۲۸۵ فرصت شغلی ایجاد شده که متوسط درآمد ماهیانه شغل‌های ایجادی بیش از یک میلیون و ۷۶۱ هزار تومان است و در همین مدت ۲۰۴ طرح خودکفایی نیز ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۱۶۴ فرصت شغلی انجام شده از طریق راهبری شغلی داشته‌ایم که متوسط درآمد هر فرصت شغلی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

وی اظهار کرد: طی سال گذشته ۱۶۳ طرح نوین، نوآورانه و دانش‌بنیان اجرا شده است که در این زمین با فاصله بسیار از استان‌های دیگر در رتبه نخست هستیم.

دهقانی محمدآبادی گفت: این میزان اشتغال نوین، نوآورانه و دانش‌بنیان حاصل تعامل و همکاری با پارک علم و فن‌آوری و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و جهاد دانشگاهی است.

وی یادآور شد: کمیته امداد استان قزوین بر اساس بسته تشویقی آماده ارائه خدمات به کارفرمایان و صاحبان واحدهای تولیدی و خدماتی، تسهیلات بانکی ۵۰ میلیون تومانی و یا معافیت ۲ ساله از پرداخت سهم بیمه کارفرما اعطاء می‌شود.

انتهای پیام
captcha