17 شهریور ریشه نظام شاهنشاهی را قطع کرد
کد خبر: 3921240
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹

17 شهریور ریشه نظام شاهنشاهی را قطع کرد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: 17 شهریور در تاریخ انقلاب اسلامی بسیار مؤثر بوده و ریشه نظام شاهنشاهی را قطع کرد.

17 شهریور ریشه نظام شاهنشاهی را قطع کردحجت‌الاسلام سالاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه 17 شهریور سال 57 نقطه عطف انقلاب اسلامی بوده است، اظهار کرد: در آن زمان راهپیمایی‌ها اندک بود اما در ماه مبارک رمضان سال 57 فرصتی پیش آمد تا روحانیون با مدیریت امام خمینی(ره) به اقصی نقاط کشور اعزام شوند.

وی با بیان اینکه بیداری عظیمی در 17 شهریور 57 در بین مردم ایران رخ داد، افزود: پس از آتش زدن سینمای رکس آباد جمشید آموزگار از سمت خود عزل شد که در روز عید فطر در تپه‌های قیطریه تظاهرات عظیمی بر ضد حکومت شاهنشاهی شکل گرفت.

سالاری با اشاره به اینکه براساس گزارش ساواک حدود 60 هزار نفر در این تظاهرات شرکت داشته‌اند، اضافه کرد: پس از چند روز روزنامه اطلاعات تعداد شرکت کنندگان را سه میلیون نفر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه نظام شاهنشاهی برای محکوم کردن این تظاهرات بیانیه‎‌ای صادر کرد، افزود: در روز 17 شهریور ماه روحانیون، علما، بازاریان و... با هماهنگی یکدیگر راهپیمایی را ترتیب دادند که در این راهپیمایی براساس آمارهای رسمی 90 نفر شهید شدند اما آمار خیلی بیشتر بود و بسیاری از افراد در بیمارستان‌ها شهید شدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید براینکه 17 شهریورماه سال 57 ریشه نظام شاهنشاهی را قطع کرد، ادامه داد: برای سوزاندن ریشه ظلم و ستم نیاز است که آزادمردانی از خود گذشتگی کنند و پس از 17 شهریور در سال 57، خون‌هایی که ریخته شد، تأثیر بسیاری در بیداری مسلمانان داشته است.

سالاری با بیان اینکه راهپیمایی 17 شهریور در جوامع بین المللی نیز بازخورد بسیاری داشت، افزود: تاکنون نیز دشمنان انقلاب اسلامی از بیداری ملت ایران می‌ترسند و همین موجب شده تا از نفوذی‌ها، جنگ‌های رسانه‌ای و... استفاده کنند تا بتوانند از پیشرفت این بیداری جلوگیری کنند.

 

انتهای پیام
captcha