شیوخ عرب از دین استفاده ابزاری می‌کنند
کد خبر: 3921445
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
گروه‌های فلسطینی:

شیوخ عرب از دین استفاده ابزاری می‌کنند

گروه‌های مقاومت فلسطینی در بیانیه‌ای با ابراز تعجب از رفتار شیوخ عرب، که از دین برای توجیه سازش خود با رژیم اشغالگر استفاده ابزاری می‌کنند، گفت: قطب‌نمای امت اسلامی از دشمنی با دشمن واحد یعنی اسرائیل منحرف نمی‌شود.

به گزارش ایکنا، گروه‌های مقاومت فلسطین راه حل واقعی در برابر خیانت کشورهای عربی و سازش آنها با رژیم اشغالگر را ایجاد وحدت ملی فلسطین و تقویت مقاومت همه‌جانبه دانستند.

گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای تأکید کردند: «وحدت واقعی و مقاومت همه جانبه عنوان مرحله فعلی برای فلسطینی‌هاست».

این گروه‌ها با اشاره به نشست اخیر دبیران گروه‌های فلسطینی، که به صورت مجازی و همزمان در رام‌الله و بیروت برگزار شد، اعلام کردند: «نتایج نشست ملی در بیروت و رام‌الله مهم است، اما به اقدامات عملی و واقعی نیاز دارد».

در این بیانیه بر لزوم رفع هر گونه اختلاف و شکاف میان فلسطینی‌ها و قرار گرفتن آنها زیر لوای وحدت ملی بدون مستثنا کردن گروه یا طرفی خاص تأکید شد.

گروه‌های فلسطینی تأکید کردند: «ما خواستار تدوین یک برنامه ملی جامع با تأکید بر رهایی از قید و بند اسلو و پایبندی به گزینه مقاومت در همه اشکال آن هستیم. سازمان آزادی‌بخش باید به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را پس بگیرد و تشکیلات خودگردان هم همه اقدامات و تصمیم‌های خود علیه غزه را متوقف کند».

گروه‌های فلسطینی بیان کردند: «شتاب روند سازش کشورهای عربی با رژیم اشغالگر و اقدام عربستان در باز گذاشتن حریم هوایی خود به روی پروازهای اسرائیل بیانگر دیدگاه ملت‌های عربی نیست».

در این بیانیه به حرکت مردمی در کشورهای عربی و اسلامی برای رد سازش و سازشگران دعوت شده و آمده است: «ما از رفتار برخی شیوخ عرب، که برای توجیه سازش با رژیم صهیونیستی دین را ابزار فریبکاری امت قرار می‌دهند، تعجب می‌کنیم. تلاش‌های مذبوحانه برای خاموش کردن شعور ملت‌های آزاده و مقاومت و منحرف کردن قطب‌نمای دشمنی از سمت دشمن واحد امت اسلامی و عربی توفیقی نخواهد داشت».

خبرنگار: الهام مؤذنی

انتهای پیام
captcha