رسالت خبرنگار، ارسال اخبار مفید و امیدبخش است
کد خبر: 3921760
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
استاندار چهارمحال‌وبختیاری:

رسالت خبرنگار، ارسال اخبار مفید و امیدبخش است

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: ارسال اخبار مفید و امیدبخش از رسالت‌های یک خبرنگار حرفه‌ای است و خبرنگار برای تحقق این رسالت باید دارای ویژگی‌هایی مانند ضریب هوشی بالا و اطلاعات جامع باشد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اقبال عباسی، استاندار چهارمحال‌وبختیاری ۱۸ شهریورماه در بازدید از خبرگزاری قرآنی ایکنا استان با اشاره به پیام مقام معظم رهبری خطاب به خبرنگاران، اظهار کرد: ارسال اخبار خوب، مفید و امیدبخش از رسالت‌های یک خبرنگار حرفه‌ای است، خبرنگار برای انجام این رسالت باید دارای ویژگی‌های مانند ضریب هوشی بالا و اطلاعات جامع باشد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران برای انجام وظیفه نیازمند ابزار، امکانات و آموزش هستند، گفت: همچنین خبرنگاران برای اطلاع‌رسانی صحیح و تاثیرگذار باید اطلاعات را از افراد آگاه و مسئول بگیرند.

استاندار افزود: برخی خبرنگاران دلسوزانه مسائل و مشکلات موجود را پیگیری می‌کنند و همین دلسوزی در پیگیری موجب می‌شود اقدامشان نتیجه‌بخش باشد و در مسائل مربوط به امور اخبار و اطلاع‌رسانی انتظار از خبرنگاران مجموعه‌های خبرگزاری بالاتر است.

عباسی تاکید کرد: اگر مطالبه از سوی خبرنگاران به موقع انجام شود، این مطالبه اثربخش و مفید خواهد بود، اما مطالبه نابهنگام موجب تخریب می‌شود.

وی با بیان اینکه گاهی خبرنگار با قلم خود می‌تواند در اصلاح امور و جلوگیری از بروز اختلاف گام بردارد، یادآور شد: خبرنگاران حرفه‌ای می‌توانند با اطلاعی که از روند امور و مصالح جامعه دارند در این مسیر گام بردارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: گاهی مشاهده می‌شود برخی از مدیران برای به دور ماندن از حواشی ترجیح می‌دهند با خبرنگاران تعامل نداشته باشند، اما باید به این نکته توجه کرد که اگر خبرنگاران در عرصه‌های مختلف حضور نداشته باشند هیچ اخباری از اقدامات صورت گرفته نیز منتشر نمی‌شود و در این بحث نقش خبرنگاران کاملا مشهود است.

انتهای پیام
captcha