عوامل موفقیت طلاب / قرآن سرلوحه کارها باشد
کد خبر: 3922050
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱

عوامل موفقیت طلاب / قرآن سرلوحه کارها باشد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به عوامل کسب آرامش و موفقیت در زندگی طلاب گفت: طلبه باید به روخوانی، ترجمه، تفسیر، تفکر و تدبر در قرآن مداومت داشته باشد و عمل به قرآن را سرلوحه کارهای خود قرار دهد.

عوامل موفقیت طلاب / قرآن سرلوحه کارها باشدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد 19 شهریورماه در جمع طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (س) یزد، با اشاره به عوامل کسب آرامش و موفقیت در زندگی طلاب اظهار کرد: انس با خدا اولین عامل کسب آرامش در زندگی است زیرا که خداوند کریم منشأ همه خوبی‌هاست و انسان در سایه انس با خدا به آرامش می‌رسد، لذا طلاب باید از ابتدای طلبگی، به مباحث توحیدی و اعتقادی بیشتر توجه کرده و با تقویت آن، از تزلزل در زندگی خود جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: انس با قرآن دومین راه رسیدن طلبه به موفقیت است، لذا طلبه باید به روخوانی، ترجمه، تفسیر، تفکر و تدبر در قرآن مداومت داشته باشد و عمل به قرآن را سرلوحه کارهای خود در زندگی قرار دهد.

کارگر افزود: انس با اهل بیت (ع) سومین عاملی است که طلاب را به کمال می‌رساند زیرا که پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) در آخرین لحظات عمرشان به امت خود قرآن و عترت را سفارش کردند و برای انس و بهره‌بردن بهتر از قرآن کریم، اهل بیت (ع) بالاترین جایگاه را دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد توسل به ائمه و عمل به دستوات آن‌ها را از وظایف طلاب برشمرد و بیان کرد: طلاب باید با کتاب‌ها و سخنان اهل بیت (ع) مأنوس بوده و در فکر و عمل، پیرو ولایت فقیه باشند چرا که اطاعت از ولایت فقیه، اطاعت از امام زمان (عج) است.

وی انس با علمای صاحب نفس را چهارمین عامل موفقیت طلاب دانست و اظهار کرد: هیچ چیز جای حضور و نشستن در مقابل استاد را نخواهد گرفت؛ اخلاق و منش استاد باعث رشد انسان می‌شود و احترام و ادب در مقابل استاد باید در رأس همه چیز باشد.

کارگر شورکی، انس با مردم را پنجمین و مهمترین عامل موفقیت طلاب دانست و بیان کرد: طلبه نباید با ورود به فضای طلبگی منزوی شود و باید با مردم مأنوس و در مجالس عمومی شرکت کند و در برخی موارد با حضور فیزیکی خود و یا ترک مجلس گناه از ارتکاب دیگران به گناه پیشگیری کند.

انتهای پیام
captcha