3231 بانوی طلبه یزدی در مدارس علمیه تحصیل می‌کنند
کد خبر: 3922470
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵

3231 بانوی طلبه یزدی در مدارس علمیه تحصیل می‌کنند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از پذیرش ۵۳۵ طلبه در مدارس علمیه خبر داد و گفت: هم اکنون سه هزار و ۲۳۱ نفر در ۲۲ مدرسه علمیه خواهران در سطح استان مشغول به تحصیل هستند.

3231 بانوی طلبه یزدی در مدارس علمیه تحصیل می‌کنندحجت‌الاسلام محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به تحصیل سه هزار و ۲۳۱ طلبه در ۲۲ مدرسه علمیه خواهران در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: ۲۲۷۲ طلبه در سطح دو معادل کارشناسی، ۳۶۲ طلبه در سطح سه معادل کارشناسی ارشد و ۶۲ طلبه در سطح چهار معادل دکترا در حال تحصیل هستند و امسال نیز ۵۳۵ طلبه جدیدالورود در مدارس پذیرش شده‌اند که آمار طلاب خواهر به ۳ هزار و ۲۳۱ نفر افزایش یافته است.

کارگر، مجموع طلاب فارغ‌التحصیل را ۱۸۵۰ طلبه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر طلاب سطح سه در 3 مدرسه علمیه شهرستان‌های اردکان، یزد و میبد و در رشته‌های «تفسیر و علوم قرآن»، «فقه و اصول»، «اخلاق و تربیت»، «کلام با گرایش امامت»، «مدرسی ادبیات عرب» و «مشاوره اسلامی» و سطح چهار در رشته‌های «تفسیر تطبیقی»، «فقه خانواده» و «علوم و معارف قرآنی» در حال تحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به شیوع کرونا و وضعیت استان برگزاری کلاس‌ها را از طریق فضای مجازی دانست و گفت: سامانه مجازی «مَدرس» ایجاد شده و طلاب می‌توانند از طریق اینترنت وارد کلاس درس شده و با استاد ارتباط تصویری و کلامی داشته باشند و این سامانه تا تداوم وضعیت قرمز و شیوع کرونا فعال است و نحوه حضور در کلاس‌های درس بر اساس دستورات ستاد استانی مبارزه با کرونا خواهد بود.

کارگر شورکی با اشاره به برنامه‌های این مدیریت در زمان شیوع کرونا، برگزاری برنامه‌ها در فضای مجازی را یادآور شد و افزود: همچنین در ابتدای شیوع کرونا در استان یزد ۳۸۱ نفر از طلاب خواهر استان در عرصه‌های جهادی مبارزه با کرونا اعم از تولید ماسک، جمع‌آوری بسته‌های معیشتی، اطلاع‌رسانی، کمک به بیماران، تغسیل اموات کرونایی و  .... حضور یافتند که از این تعداد ۱۲ نفر در پنج بیمارستان و ۱۶ نفر از طلاب هم در تدفین و تکریم بیماران کرونایی حضور فعال داشته‌اند.

کارگر با اشاره به کمک‌های نقدی و غیر نقدی بانوان حوزوی به نیازمندان در ایام کرونا از جمع‌آوری پنج میلیارد و ۹۴۶ میلیون و ۶۸۰ هزار ریال شامل موارد بسته‌های معیشتی و... خبر داد و برگزاری شش کارگاه آموزشی تجهیز اموات کرونایی ویژه طلاب اعزامی، برگزاری ۱۲۰۰جلسه اخلاقی _ معرفتی، ۲۶۴ جلسه بصیرتی _ سیاسی و ۶۹ نشست با مدیران در فضای مجازی و شرایط کرونایی، تهیه ۵۰۵ بسته پذیرایی برای مدافعان سلامت، ۲۰ هزار مورد پاسخگویی به شبهات اعتقادی در قالب بروشور، عکس نوشته، صوت و متن، تشکر و قدردانی از پرسنل بیمارستان‌های درگیر با نصب بنر و ... از دیگر فعالیت‌ها دانست.

انتهای پیام
captcha