سبک آموزش قرآنی جایگزین الگوی غربی شود / لزوم توجه به نخبگان قرآنی
کد خبر: 3922845
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

سبک آموزش قرآنی جایگزین الگوی غربی شود / لزوم توجه به نخبگان قرآنی

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تأکید بر بهره‌مندی از استعدادها و نخبگان قرآنی در مجامع مختلف، گفت: وقت آن رسیده که از آموزش بر اساس سبک تحمیل‌شده غربی دست برداریم و آموزش به سبک قرآن را جایگزین کنیم.

سبک قرآنی جایگزین سبک غربی شود / لزوم توجه به نخبگان قرآنیبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد ۲۴ شهریورماه در مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری و نخبگان قرآنی دانش‌آموزی با اشاره به اینکه بر اساس آمار ارائه شده استقبال دانش‌آموزان را از مسابقات قرآن شاهد هستیم، اظهار کرد: اگر زمینه‌های لازم برای دانش‌آموزان آماده شده و برنامه‌ریزی داشته باشیم، قطعاً جوانان در مسیر تکامل و ارتقای معنوی، علمی و استحکام پایه‌های اعتقادی و دینی ثابت قدم بوده و این قابلیت را دارند و می‌توانند در دنیا بدرخشند.

وی ادامه داد: این مسئله مسئولیت ما را چند برابر می‌کند تا زمینه‌ها را آماده و از این استعدادها استفاده کنیم؛ لذا در ارتباط با تقویت مبانی دینی و ترویج قرآن و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه اخیراً در استان حرکت‌هایی در دستور کار قرار گرفته تا زمینه‌ها فراهم شده و راه برای جوانان باز شود.

ناصری با اشاره به اینکه فرزندان ما دارای فطرت خدایی هستند و باید زمینه لازم به‌منظور انجام حرکت‌های انقلابی، دینی، علمی، تحقیقی و دانش‌بنیان فراهم شود، گفت: نسل جوان کنونی نسلی هستند که پدرانشان در این انقلاب مجروح و شهید شدند؛ لذا نباید از کنار این استعدادها به راحتی گذشت و بی‌تفاوت بود و آن‌ها را به حال خود رها کرد و باید در مجامع آموزشی از آن‌ها بهره‌مند شد.

امام جمعه یزد گفت: امیدواریم آموزش و پرورش و مراکز علمی و دانشگاهی به‌ویژه فرهنگیان در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشند زیرا که اعتلای ایران اسلامی در دستان نسل‌ امروز است که اگر به فکر ایجاد تفکر، تدین و تعقل در نسل جوان باشیم هم به سمت اصالت‌ها و هم از علم بهره‌مند شده و به سوی کمال و صدور علم خواهند رفت.

وی ادامه داد: ایران اسلامی همواره مهد علمای بزرگ بوده، بزرگترین علما در جهان اسلام زاده ایران اسلامی هستند که پایه‌گذار رشته‌های بزرگ بودند و در کشورهای اروپایی نیز از علم آن‌ها بهره‌مند می‌شوند.

ناصری با اشاره به اینکه انگلیسی‌ها ما را از اسلام و قرآن دور کردند، گفت: آن‌ها در برنامه‌ریزی‌ها راهی را طراحی می‌کنند که در بلندمدت نتیجه را ببینند تا بر دنیا سلطه داشته باشند و از همان قدیم‌الایام قرآن را از آموزش حذف و تعقل و تفکر را از کودکان ما گرفتند و آنچه خواستند پیاده کردند و نتیجه این شد که از هر نظر وابسته باشیم.

امام جمعه یزد گفت: اکنون زمان آن است که از آموزش بر اساس سبک تحمیل شده انگلیسی‌ها دست برداریم و آموزش قرآن را در جامعه و آموزش و پرورش ترویج کرده و سه اصل تفکر، تعقل و تدین را در تمام کارهای خود وارد کنیم، امروز جامعه ما به معنی واقعی کلمه نیازمند این سه اصل است و در صورتی که بتوانیم این موارد را در آموزش و پرورش و اقتصاد خود به‌درستی وارد کنیم، بسیاری از مشکلات جامعه و کشور برطرف می‌شود.

انتهای پیام
captcha