نشست تخصصی وقف و اصناف در یزد برگزار شد
کد خبر: 3923575
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸

نشست تخصصی وقف و اصناف در یزد برگزار شد

نشست تخصصی «وقف و بازاریان و اصناف استان یزد» با حضور مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

نشست تخصصی وقف و اصناف در یزد برگزار شدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد 27 شهریورماه در نشست تخصصی وقف با بازاریان و اصناف استان یزد که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار کرد: مردم استان یزد به عنوان نوعدوست‌ترین مردم ایران زمین بودند و اکثر موقوفات شاخص استان توسط بازاریان و تجار یزدی وقف شده است لذا امیدواریم شاهد وقف‌های جدید از سوی بازاریان و مدیران اتحادیه‌ها باشیم و پویایی اقتصاد هر جامعه به داد و ستد و فعالیت فعالان اقتصادی و اصناف آن جامعه بستگی دارد.

وی به برپایی شورای خیریه با محوریت مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه تاکید کرد و افزود: اصناف یزد با توجه به ظرفیتی که دارند می‌توانند در قالب وقف مشارکتی بسیاری از مشکلات کنونی جامعه را برطرف کنند.

زارع‌زاده یکی از معضلات اساسی جامعه را با توجه به مراجعات متعدد به ادارات اوقاف، کمبود مسکن ویژه جوانان کم درآمد دانست و گفت: اصناف و بازاریان یزدی می‌توانند با همت بالا و احداث مسکن ارزان قیمت به زوج‌های جوان برای خود باقیات الصالحات به جای بگذارند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد افزود: وقف یکی از مهمترین منابع اقتصادی و دینی ما است و درآمد حاصل از موقوفات نیز می‌تواند پشتوانه بزرگی برای تبیین و تبلیغ احکام اسلامی و آموزه‌های دینی باشد و ایجاد درآمدی مستمر و پایدار از محل موقوفات برای رسیدن به اهداف و رسالت نیازمند ایجاد وقف‌های جدید و احیای موقوفات است.

حسینی، معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این نشست گفت: قبلاً اوقاف استان آمادگی خود را از اجرای طرح مسکن زوج‌های جوان اعلام کرده و با وجود اراضی وقفی متعدد در نقاط مختلف استان می‌توان زمین‌ها را در اختیار خیران قرار داد و با مشارکت اوقاف و خیران معضل مسکن جونان کم درآمد را حل کرد.

انتهای پیام
captcha