32 هزار پیشکسوت و رزمنده یزدی تجلیل می‌شوند
کد خبر: 3923938
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶

32 هزار پیشکسوت و رزمنده یزدی تجلیل می‌شوند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد با اشاره به برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان گفت: به این مناسبت 32 هزار پیشکسوت و رزمنده یزدی تجلیل می‌شوند.

32 هزار پیشکسوت و رزمنده یزدی تجلیل می‌شوندبه گزارش ایکنا از یزد، سرهنگ منصور زارع، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد 29 شهریورماه در جمع خبرنگاران، شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال را «ما قوی هستیم» اعلام و اظهار کرد: برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خردادماه آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد داشت که 43 هفته متوالی برنامه‌های مناسبتی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: امسال به مناسبت چهلمین سالگرد برنامه‌های مختلفی برنامه‌ریزی شده که در حال برگزاریست و در روز دوشنبه، 31 شهریور به عنوان اولین روز هفته دفاع مقدس، از یک میلیون رزمنده دفاع مقدس در سطح کشور به صورت ویدئوکنفرانسی رهبر معظم انقلاب تجلیل می‌شود که سهمیه استان یزد 32 هزار نفر اعم از 16 هزار نفر در مرکز استان و 16 هزار نفر در شهرستان‌های استان خواهد بود، البته این برنامه در خردادماه آغاز شده و تا پایان سال در حال برگزاریست.

زارع با اشاره به برگزاری برنامه زنده شبانه با حضور دستگاه‌های اجرایی از ساعت 9:30 الی 10:30 از شبکه استانی، رونمایی از تصاویر 4 هزار شهید استان در روز 31 شهریورماه، رونمایی از گالری یک موزه دفاع مقدس برگرفته از آثار و تخریب‌هایی که از سوی  رژیم بعثی عراق صورت گرفت، رونمایی از 25 عنوان کتاب دفاع مقدس و ... را از دیگر برنامه‌ها دانست. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد با بیان اینکه برگزاری 40 یادواره شهدا به صورت مجازی در دست اجرا است، بیان کرد: همچنین در مساجدی که نماز جماعت برگزار می‌شود در ایام هفته دفاع مقدس هر شب با حضور یکی از رزمندگان شب خاطره برگزار خواهد شد.

وی از افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در این استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه روز دوشنبه، 31 شهریورماه، همزمان با آغاز چهلمین سالگرد دفاع مقدس در میدان امام رضا (ع) یزد افتتاح می‌شود.

زارع با اشاره به اینکه تاکنون از 2400 رزمنده مصاحبه گرفته شده بیان کرد: این برنامه در قالب شش هزار ساعت مصاحبه خواهد بود که تاکنون چهار هزار ساعت آن پیاده‌سازی شده است.

انتهای پیام
captcha