4 مجلس «تعزیه» در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 3924614
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶

4 مجلس «تعزیه» در یزد اجرا می‌شود

به مناسبت ماه‌ صفر و ایام سوگواری شهادت حضرت رقیه(س)، چهار مجلس تعزیه به همت گروه تعزیه‌خوانی «راویان عطش» در یزد برگزار می‌شود.

4 مجلس «تعزیه» در یزد اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، به مناسبت ماه‌ صفر و ایام سوگواری شهادت حضرت رقیه(س)، چهار مجلس تعزیه به همت گروه تعزیه‌خوانی «راویان عطش» با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی و عاشورایی در یزد؛ حسینیه ایران اجرا می‌شود.

به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعداد محدودی از مخاطبان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌‌گذاری و استفاده از ماسک می‌توانند در این مجالس شرکت کنند.

این برنامه که از 1 الی 4 مهرماه بعداز نماز مغرب و عشاء در محل نخلستان تشنگان فرات واقع در قاسم آباد، خیابان فروغ برگزار و هر شب به یک تعزیه اختصاص دارد، به طور زنده و مجازی از صفحه اینستاگرام«raviyanatash.yazd» برای عموم علاقه‌مندان پخش خواهد شد.

در این چهار شب به ترتیب مجالس تعزیه‌‌ «حر بن یزید ریاحی»، شهادت «حضرت علی اکبر(ع)»، شهادت «حضرت ابوالفضل‌العباس(ع)» و «بازار شام و شهادت حضرت رقیه(س)» به اجرا در خواهد آمد. در اجرای این این هنر آئینی و نمایشی 20 هنرمند و تعزیه‌خوان بومی استان همکاری دارند. تعزیه شهادت «حضرت ابوالفضل‌العباس(ع)» در شب سوم نیز با حضور علی عکاف تعزیه‌خوان مطرح کشوری اجرا خواهد شد.

یادآور می‌شود گروه تعزیه‌خوانی «راویان عطش» به سرپرستی هادی صندوق‌ساز فعالیت خود را از سال 1393 آغاز کرده و نخستین گروه‌ تعزیه‌خوانی ملی شهر یزد محسوب می‌شود. این گروه همچنین محرم امسال برای نخستین بار تعزیه مجازی در یزد اجرا کرد. این گروه تاکنون حدود 60 مجلس تعزیه بر اساس تعزیه‌نامه‌های سيدمصطفی كاشانی(مير عزا) و جابر عناصری در استان یزد و مناطق مختلف کشور اجرا کرده است.

انتهای پیام
captcha