9 مهرماه، اهدای خون پیروان ادیان الهی نام‌گذاری شد
کد خبر: 3925499
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
در تقویم مناسبت‌های سازمان انتقال خون؛

9 مهرماه، اهدای خون پیروان ادیان الهی نام‌گذاری شد

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، روز 9 مهرماه را روز اهدای خون پیروان ادیان الهی نام‌گذاری کرد.

نهم مهرماه به نام روز اهدای خون پیروان ادیان الهی نام‌گذاری شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون، مهرماه سال جاری مناسبت جدیدی به مناسبت‌های تقویم سازمان انتقال خون ایران اضافه شد که یادآور همدلی و همبستگی زنان و مردان پیرو ادیان الهی است که زیر پرچم سه رنگ ایران عزیزدر طول تاریخ خون سرخ خود را برای نجات و امنیت و سلامت هدیه کرده اند.
 
خواه برای دفاع از تمامیت ارضی و مقابله با دشمنان مهاجم، خواه برای حفظ امنیت و سلامتی هموطنان و از سال 99، این روز به نام روز اهدای خون پیروان ادیان الهی در تقویم سازمان انتقال خون ثبت شده است.
 
9مهرماه که مقارن است با تولد زنده یاد دکتر مینا ایزدیار، جهت تکریم و یادبود تلاش‌های خستگی ناپذیر این پیشکسوت و فوق تخصص خون و آنكولوژی و عضو هيئت علمی مركز طبی كودكان دانشگاه علوم پزشكي تهران که از زرتشتیان فرهیخته کشور بود، از سوی مدیرعامل سازمان انتقال خون به عنوان روز اهدای خون پیروان ادیان الهی نامگذاری شد و از پیروان ادیان الهی کشور دعوت به اهدای خون شد.
 
مینا ایزدیار، رئیس گروه مؤسسان انجمن تالاسمی ایران و ریاست هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران با درایت خود نقش بسیار بارزی در راه‌اندازی این نهاد حمایتی داشت. از سال 1362 تلاش خود را برای تشکیل انجمن تالاسمی ایران شروع کرد و در سال 1368 این انجمن را بنیان گذاشت و بطور رسمی به ثبت رساند. اکنون ایران تنها کشور در حال توسعه ای است که تمام مبتلایان تالاسمی در آن شناسایی و تحت پوشش انجمن تالاسمی ایران قرار گرفته اند که الگوی پیشگیری از تالاسمی را برای سایر کشورها ایجاد کرده، این دستاوردها مرهون زحمات دکتر ایزدیار و همکاران اوست.
 
دکتر ایزدیار در تاریخ 31 خردادماه سال 92 در اثر سرطان چشم از جهان فرو بست از شمار دو چشم یک تن کم شد و از شمار خرد هزاران بیش!
 
نمایندگان زرتشتیان کشور در مجلس شورای اسلامی و انجمن این دین الهی در اهدای خون مشارکت شایان تقدیری دارند و اهدای خون مستمر و گروهی را در برنامه خود قرار داده اند و در ماه رمضان هر سال نیز اهدای جمعی خون دارند.

خونی که دررگ زنان و مردان این سرزمین است گذشته از اینکه هریک چه قومیت، گویش یا مذهب و دینی دارند، به رنگ سرخ همدلی است که یکی از سه رنگ پرچم کشور عزیزمان است.

روز 9 مهر نیز در تقویم کشورمان با اهدای خون جمعی پیروان ادیان الهی از این پس روز بزرگی خواهد بود که با نام این عزیزان در تقویم ثبت می‌شود.
انتهای پیام
captcha