برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان کردستانی به صورت مجازی
کد خبر: 3926728
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان کردستانی به صورت مجازی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان به نحوه برگزاری مسابقات قرآن در سال تحصیلی جاری پرداخت و اظهار کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی سال تحصیلی جدید به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان، شامگاه گذشته، 10 مهر ماه در نشست هیئت اندیشه‌ورز و ستاد اقامه نماز و شورای قرآن استان، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های حوزه قرآن، نماز و عترت استان ارائه کرد و از اجرایی شدن کلیه برنامه‌ها در سال تحصیلی گذشته خبر داد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 79 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در حفظ جز سی‌ام قرآن کریم شرکت کرده‌اند، افزود: در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن بیش از 110 هزار نفر از دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی شرکت کرده‌اند.

نریمانی با اشاره به کسب سه رتبه کشوری شامل رتبه اول، دوم و چهارم مسابقات قرآن، نماز و عترت در سال تحصیلی 99-98 بیان کرد: این موفقیت حاصل تلاش همه همکاران و حضور نمایندگان استان کردستان در مرحله کشوری مسابقات بود .

وی تأسیس دو باب دارالقرآن، تجهیز هفت دارالقرآن با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، راستی آزمایی گواهی‌های دانش‌آموزان حافظ قرآن صادر شده از مؤسسات قرآنی متقاضی ثبت‌نام در مدارس شاهد، نمونه دولتی، هیأت امنایی و تیزهوشان را از دیگر اقدامات این معاونت در حوزه قرآن، نمازو عترت بر شمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه حق‌القدم ائمه جماعت مدارس علیرغم تعطیلی مدارس به طور کامل پرداخت شده است، بیان کرد: اقامه نماز جماعت در مدارس تابع شرایط و دستور العمل‌های ابلاغی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه برگزاری مسابقات قرآن در سال تحصیلی جاری پرداخت و گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی سال تحصيلی جديد به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

بهره‌گیری از فضای مجازی در مسابقات نماز

رشید قربانی، مدیرکل آموزش وپرورش استان کردستان در این نشست با تشکر از مشارکت و همکاری اعضای ستاد اقامه نماز و شورای قرآن در اجرای برنامه‌های این حوزه، گفت: در هر شرایطی موضوع نماز و نهادینه‌سازی و اهمیت اقامه نماز بین دانش‌آموزان نباید مورد غفلت واقع شود.

وی بر برگزاری مسابقات قرآن، نماز و عترت با بهره‌گیری از فضای مجازی تأکید کرد افزود: در شرایط عدم برگزاری نماز جماعت در مدارس، برنامه‌های حوزه اقامه نماز، باید به صورت مؤثر انجام و فعالیت‌ها در فضای مجازی پیگیری و ارزیابی فعالیت‌ها به بخش آموزش سوق داده شود.

برگزاری برنامه آموزشی «پله پله تا خدا»

اکبر عظیمی، رئیس ستاد اقامه نماز استان کردستان نیز در این نشست بر تشکیل هیئت اندیشه‌ورزان نماز در سطح شهرستان‌ها و مناطق تأکید کرد و گفت: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و فعالیت مدارس، اقدامات حوزه نماز باید بیشتر با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی پیگیری شود.

وی از برگزاری برنامه آموزشی با عنوان «پله پله تا خدا» ویژه دانش‌آموزان خبر داد و افزود: باید زمینه اجرای این برنامه بین دانش‌آموزان فراهم شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان کردستان بیان کرد: در بخش کارکنان و خانواده‌ها نیز دوره آموزشی 16 ساعته برگزار می‌شود و علاوه بر این برنامه‌ها، مسابقات کتابخوانی بین مدیران مدارس و دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

وی در پایان از کسب رتبه شایسته تقدیر ویژه آموزش و پرورش کردستان در عملکرد ستاد اقامه نماز خبر داد و این موفقیت را تبریک گفت.

گفتنی است؛ در این نشست بر فعالیت هیات‌های اندیشه‌ورز نماز در سطح استان، ارائه برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی و هم چنین فعالیت شورای نماز و قرآن تأکید شد.

انتهای پیام
captcha