ضرورت فعال‌سازی گروه‌های همیار سلامت در روستاها
کد خبر: 3930542
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

ضرورت فعال‌سازی گروه‌های همیار سلامت در روستاها

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان به فعال‌سازی گروه‌های همیار سلامت در روستاها تأکید کرد و گفت: این همیاران باید رسالت خود را به خوبی انجام دهند و مراقب برگزاری تجمعات و مجالس ترحیم باشند و رعایت نکات بهداتشی را به اهالی گوشزد کنند.

همیاران سلامت مراقب برگزاری مجالس ترحیم در روستاها باشندبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، شب گذشته، 29 مهرماه در جلسه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا اظهار کرد: تنها راه قطع این بیماری شوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و همه اقشار باید مسئولیت اجتماعی خود برای حفظ سلامت آحاد مردم را به درستی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه بررسی‌ها و آمار نشان می‌دهد که عملکرد و فعالیت همیاران سلامت در خصوص پیشگیری از کرونا مورد انتظار و قابل قبول نبوده است، تاکید کرد: همیاران سلامت وظایف خود را باید به خوبی انجام دهند و نسبت به رفتارهای خارج از شیوه‌نامه‌های بهداشتی حساس باشند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه گزارش‌ها حاکی از آن است که در مناطق روستایی مجالس ترحیم همانند گذشته در مساجد روستاها برگزار می‌شود، تصریح کرد:  فرمانداران و دهیاران باید نظارت بیشتری در روستاها داشته باشند و خطر بیماری کرونا و لزوم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را متذکر شوند و آموزش‌های لازم را ارائه دهند.

وی به فعال‌سازی گروه‌های همیار سلامت در روستاها تأکید کرد و گفت: این همیاران باید رسالتی که به عهده آنها گذاشته شده را به خوبی انجام دهند و مراقب برگزاری مراسم تجمعی مجالس ترحیم باشند و رعایت نکات بهداتشی را به اهالی گوشزد کنند.

فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: بنا بر اعلام علوم پزشکی زنجان ۸۰ درصد ابتلای زنجانی‌ها به کرونا در مراسم ترحیم، مراسم عزاداری، مسافرت، دورهمی، تماس‌های خانوادگی در منازل و تماس‌ها در محل کار بوده است، به همین دلیل گفته می‌شود افراد در صورت مثبت بودن تست کرونا باید سریعا خود را ایزوله و قرنطینه کنند.

وی افرادی که توصیه‌های کرونایی را رعایت نکرده و خود را قرنطینه نمی‌کنند را مجرم خواند و گفت: باید علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در استان بررسی شود تا راهکاری برای حل آن پیدا کنیم و باید بر بهداشت تمرکز کنیم، زیرا تنها راه قطع زنجیره ابتلا به کرونا است.

مقام عالی دولت در استان زنجان با تاکید بر اینکه مسئولان استانی باید به‌صورت میدانی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان را نظارت و بررسی کنند، بیان کرد: مسئولان باید تحلیل روزانه از رفتار مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان داشته باشند و از ظرفیت سمن‌ها نیز استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه برای تولید ماسک باید در استان ذخیره شود تا در آینده با مشکل برخورد نکنیم، ابراز کرد: طراحی سیستمی برای کنترل و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های استان زنجان ضروری است.

انتهای پیام
captcha