تبیین وقف با مفاهیم جدید / لزوم تشکیل اتاق فکر وقف
کد خبر: 3930686
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱

تبیین وقف با مفاهیم جدید / لزوم تشکیل اتاق فکر وقف

استاندار یزد بر تبیین و ارائه وقف با بهره‌مندی از مفاهیم جدید تاکید کرد و گفت: باید اتاق فکر در حوزه وقف با حضور متخصصان امر در استان تشکیل شود.

تبیین وقف با مفاهیم جدید / لزوم تشکیل اتاق فکر وقف در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد 30 مهرماه در دیدار مدیرکل و معاونان اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان یزد به مناسبت دهه وقف با وی، اظهار کرد: ملموس کردن فعالیت و برکات وقف در نگاه و دید جامعه می‌تواند به وقف و ابهاماتی که بعضا وجود دارد، کمک کند بویژه آنچه گاها ممکن است برای خواص به وجود آید و البته خارج از تصور ما باشد ولی خود نشان‌دهنده این است که در فعالیت ما باید تلاش و جدیت بیشتری در راستای ملموس کردن این فعالیت‌ها برای مردم صورت گیرد و به طور ویژه برای نخبگان زیرا که در جایگاه‌های مختلف بهتر می‌توانند به وقف و استفاده بهینه از این سنت حسنه کمک کنند و گرایش جامعه به وقف بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: وقف یک آموزه دینی است که ما به آن می‌پردازیم و وقتی وارد فرهنگ‌های دیگر می‌شویم نمونه‌هایی از وقف با ادبیات و موضوعات دیگر را می‌بینیم و افرادی که مال و سرمایه خود را برای یک کار فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و رفع نیازمندی‌های مردم گذاشته‌اند و به نظر می‌رسد در دنیای مدرن در بعضی جاها شاید خیلی بهتر و بیشتر از ما در این موضوعات کار کرده باشند با همان ادبیات جدید خود، وقتی به سراغ ادبیات جدید می‌رویم یعنی ما علاوه بر این موارد، آموزه‌های دینی را داریم.

طالبی افزود: شاید در برخی جاها لازم است با ادبیات جدید مفاهیم وقف را مورد پیگیری قرار دهیم و ضرورتا یک اتاق فکری نیاز است و همچنین افرادی که به طور خاص در این حوزه کار کنند و مشخص شود در شرایط جدید و دنیای امروز چه عرصه‌هایی برای فعالیت وقف داریم که می‌توانیم به جامعه و افرادی که آمادگی کارکردن داشته باشند، معرفی کنیم.

استاندار یزد گفت: گاهی فرصت‌هایی پیش می‌آید در شرایطی که انسان فکر می‌کند جامعه درگیر مشکلات اقتصادی است و در شرایطی که اعتماد و سرمایه اجتماعی تضعیف شده که شاید به راحتی افراد کمکی نداشته باشند، ولی فرصت‌هایی به وجود می‌آید که این آمادگی‌ها برای کمک و همراهی را نشان می‌دهد به نحوی که موجی به وجود می‌آید که در راستای کمک به سیل زده‌ها، آزادی زندانیان و ... اقدامات خوبی صورت می‌گیرد و جامعه این آمادگی را دارد لذا باید جرقه‌ای زده شود و راه را نشان داد.

وی بر هدایت واقفان برای ثبت وقف در عرصه‌هایی که وجود دارد تاکید کرد و گفت: منابع وقف باید به صورت شفاف به سمت فعالیت اقتصادی هدایت شود و شاید از قبل فعالیت اقتصادی، اوقاف اقدامی انجام می‌دهد و در راستای این اقدام اشتغال و خدمات به مردم ارائه می‌شود اما باید برای جامعه تبیین شود.

انتهای پیام
captcha