هزینه ۲۷ میلیارد ریالی اوقاف زنجان در امور فرهنگی
کد خبر: 3930833
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

هزینه ۲۷ میلیارد ریالی اوقاف زنجان در امور فرهنگی

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای نیت ۲۷ میلیارد ریالی موقوفات در زنجان در امور فرهنگی خبر داد و گفت: این مبالغ برای طرح‌هایی همچون بصیرت عاشورایی، شمیم حسینی، طرح مودت و مهر تحصیلی هزینه شده است.

هزینه 27 میلیارد ریالی اوقاف زنجان در امور فرهنگیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام موسی موسوی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان، شب گذشته 1 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا، از ابتدای امسال طرح‌های فرهنگی مختلفی در استان زنجان و محل نیات واقفان اجرایی شده است.

وی طرح مودت، دست‌های مهربانی، پیوند آسمانی و مهر تحصیلی را از جمله برنامه‌های فرهنگی این اداره برشمرد و افزود: اجرای طرح بصیرت عاشورایی به مدت دو ماه و طرح شمیم حسینی نیز از دیگر طرح‌های اجرایی در 6 ماهه نخست بوده است.

وی همچنین به اجرای طرح نسیم انتظار به مناسبت اعیاد شعبانیه در راستای کمک‌های مادی و معنوی و تقویت روحیه نشاط معنوی در جامعه اشاره کرد و گفت: در ایام تابستان نیز طرح نشاط معنوی برای دانش‌آموزان و دانشجویان اجرایی شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف استان زنجان با اشاره به اینکه طرح نشاط معنوی با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی برای 3 هزار نفر اجرایی شد، تصریح کرد: این افراد شامل یک هزار و 200 پسر و یک هزار و 800 دانش‌آموز و دانشجوی دختر بودند.

موسوی تصریح کرد: در مجموع طی نیمه نخست امسال 27 میلیارد ریال در امور فرهنگی از محل عواید موقوفات استان زنجان هزینه شده است. همچنین در قالب طرح مهر تصیلی 700 بسته لوازم‌التحریر شامل کیف، دفتر، مداد، جامدادی، خودکار و سایر ملزومات به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شد.

این مسئول یادآور شد: در قالب طرح «شمیم حسینی» درصدد هستیم از موقوفاتی که برای اطعام و تعزیه‌داری هستند و بدون قید مکان و زمان‌اند بهره برده و با اجرای نیات واقفان در کمک به هیأت‌های مذهبی و مساجد بهره‌ بگیریم و به آنها بیشتر کمک کنیم. در نیات برای امام حسین (ع) در ماه محرم و صفر سه سرفصل داریم که شامل روضه‌خوانی، اطعام و تعزیه‌داری است که برخی از این‌ها مقید به قید مکان و زمان هستند و برخی هم قیدی برای آنها ذکر نشده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف استان زنجان همچنین از اجرای طرح بصیرت عاشورایی از اول محرم در این استان خبر داد و گفت: اجرای این طرح تا پایان ماه صفر ادامه داشت که ۳۱۳ نفر مبلغ در ۶ ماهه اول سال به مناطق مختلف اعزام شدند.

وی تصریح کرد: امسال در قالب طرح بصیرت عاشورایی 40 مبلغ بومی، 3 خیمه معرفت و 14 کانال مجازی فعالیت داشته و طرح بصیرت عاشورایی در 13 بقعه اجرایی شده است.

انتهای پیام
captcha