فعالیت 149 مرکز نیکوکاری محله در یزد
کد خبر: 3931081
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲

فعالیت 149 مرکز نیکوکاری محله در یزد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد از فعالیت ۱۴۹ مرکز نیکوکاری محله در این استان در راستای خدمت‌رسانی به نیازمندان و همکاری با این نهاد خبر داد.

فعالیت 149 مرکز نیکوکاری محله در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، غلامرضا مشعل‌چی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه بیش از ۱۴ هزار نیکوکار، مجمع و تشکل با مراکز نیکوکاری همکاری دارند اظهار کرد: مردم نوع‌دوست استان یزد در سال جاری ۴۵ میلیارد و ۲۰۴ میلیون تومان به‌صورت نقد، کالا و خدمات مستقیم به نیازمندان استان از طریق مراکز نیکوکاری کمک کردند.

وی افزود: کمک‌های اهدایی به مراکز نیکوکاری به‌صورت نقدی و کالا و در بخش‌های مختلفی از جمله طرح اکرام ایتام و محسنین، اشتغال، اطعام، مسکن، درمان، زکات، کفاره، کمک‌هزینه ازدواج و جهیزیه، سبد کالا و لوازم ضروری زندگی (معیشت)، نذر و قربانی، صدقات، آزادی زندانیان، شور عاطفه‌ها و نیکوکاری، پوشاک و البسه و کمک‌های موردی بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه بیش از ۱۹ هزار خانوار نیازمند با جمعیت ۳۷ هزار نفر از خدمات مراکز نیکوکاری استفاده می‌کنند، ادامه داد: ۱۴۹ مرکز نیکوکاری محله در استان یزد برای خدمت‌رسانی به نیازمندان با کمیته امداد همکاری دارند.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری در سه بخش محله محور، تخصصی و صنفی با شعار مردم برای مردم در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: برای هم‌افزائی و تعامل بیشتر بین کمیته امداد و مراکز نیکوکاری تفاهم‌نامه‌هایی در بخش‌های مختلف برای خدمت‌رسانی بیشتر به نیازمندان در حال انعقاد و اجراست.

مشعل‌چی بیان کرد: واگذاری امور به مردم، شناسایی نیازمندان واقعی محله، شناسایی و جذب خیران محله، پیوند نیازهای محرومان محله با توانمندی‌های خیران محله، استفاده از حضور و تخصص مردم، احیای حقوق همسایگی، تقویت همبستگی‌های اجتماعی، مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی، احیای فرهنگ انفاق، نیکوکاری و نوع‌دوستی، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن بین نیازمندان و افزایش اعتماد عمومی ازجمله فواید و کارکردهای مراکز نیکوکاری محله است.

انتهای پیام
captcha