برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه بانوان زندانی چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3932860
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴

برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه بانوان زندانی چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری چهارمحال‌وبختیاری گفت: چندین کارگاه مانند کارگاه کنترل خشم، کارگاه آموزش فوریت‌های پزشکی و کارگاه اشتغال برای زنان بند نسوان تشکیل شده، همچنین کلاس‌های سوادآموزی برای زنان کمتر از ۵۰ سال در حال پیگیری و اقدام است.

مرضیه جلیل‌پور، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه چندین کارگاه برای زنان بند نسوان استان با مدیریت اداره‌کل امور زنان و خانواده استانداری و همکاری اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعیت هلال احمر استان تشکیل شده است، اظهار کرد: از جمله آن‌ها می‌توان به کارگاه کنترل خشم، کارگاه آموزش فوریت‌های پزشکی و ... اشاره کرد.

جلیل‌پور با بیان اینکه هدف از تشکیل کارگاه‌ کنترل خشم، کاهش جرم و آسیب‌های اجتماعی است، افزود: این دوره‌ها برای همه بانوان بند تشکیل و حضور همه آنان الزامی است. در روند برگزاری کارگاه کنترل خشم، راه‌های روانشناسی به‌صورت مرحله‌ای آموزش داده شد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری درخصوص فروش صنایع دستی زنان زندانی، گفت: فروش این محصولات در نمایشگاه صنایع دستی واقع در میدان قدس صورت گرفته و یا توسط خیران نذر اشتغال، خریداری می‌شود.

جلیل‌پور بیان کرد: طی گزارشات و بازدیدهای به‌عمل آمده، برگزاری کلاس‌های سوادآموزی برای زنان کمتر از ۵۰ سال با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی زندانیان در حال پیگیری و اقدام است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استاندار درخصوص بانوان باردار زندانی گفت: آن‌ها تحت نظر پزشک و بهیار بند نسوان از مراقبت‌های ویژه برخوردار بوده و اعزام و معاینه نزد متخصص زنان و زایمان برایشان  مهیا می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت تأیید مراجع قضایی و طرح موضوع رأى باز در شورای طبقه‌بندی زندان، رأی باز برای برخی از بانوان زندانی ممکن است صادر شود، خاطرنشان کرد: همچنین مرخصی‌های ویژه و ملاقات‌های مختلف اعم از کابینی، حضوری، مجازی و ... برای بانوان نیز اعطا می‌شود.

انتهای پیام
captcha