بیماری‌ها و جنگ‌ها خللی در اراده مردم ایجاد نمی‌کند / یادی از دانشجویان شهید تسخیر لانه جاسوسی
کد خبر: 3932940
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

بیماری‌ها و جنگ‌ها خللی در اراده مردم ایجاد نمی‌کند / یادی از دانشجویان شهید تسخیر لانه جاسوسی

معاون سیاسی سپاه خوزستان با بیان اینکه ۱۴ آبان امسال، متفاوت است، گفت: گرچه به دلیل کرونا شرایط امسال متفاوت، اما ۱۳ آبان به لحاظ ماهوی روز ملی مبارزه با استکبار است و نه بیماری‌ها و نه جنگ‌ها و نه سناریوها از اول انقلاب نتوانسته‌اند در گام‌های محکم و استوار مردم خلل ایجاد کنند.

بهمن شهریاریبهمن شهریاری، معاون سیاسی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان گفت: 13 آبان به لحاظ ماهوی روز ملی مبارزه با استکبار است. نه بیماری‌ها و نه جنگ‌ها و نه سناریوها از اول انقلاب نتوانسته‌اند در گام‌های محکم و استوار مردم خلل ایجاد کنند. در سال 1343 بعد از اعتراضات امام(ره) نسبت به سیاست‌های حکومت‌ پهلوی و کاپیتولاسیون، در 4 آبان ایشان را دستگیر و تبعید کردند. 11 ماه تبعید امام به ترکیه طول کشید. در این مدت حوادثی در ترکیه رخ داد که تاریخ آن قابل مطالعه است.

وی ادامه داد: 13 آبان سال 57، کشتار دانش‌آموزان اتفاق افتاد. بعد از اینکه رژیم پهلوی امام را تبعید کرد و آن فشارها را وارد کرد، فرزند امام را دستگیر کردند و جلوی اعتراضات مردم انقلابی را گرفتند، مردم و از جمله دانش‌آموزان به خیابان‌ها ریختند و در دانشگاه در کنار دانشجویان اجتماع کردند و ندای آزادی‌خواهی سر دادند. نیروهای رژیم به آنها حمله کردند و تعداد زیادی از این نوجوانان را شهید کردند. 56 دانش‌آموز در این روز شهید و صدها نفر مجروح شدند. امام از ترکیه پیام دادند که صبور باشید. پیروزی از آن ملت است.

شهریاری با اشاره به 13 آبان سال 57 که همزمان با اوج‌گیری انقلاب بود، گفت: سه ماه تا پیروزی نقلاب مانده بود. حرکت‌ها و خیزش‌ها خیلی جدی شده بود. رژیم پهلوی به این باور رسیده بود که اتفاقاتی در حال وقوع است. دولت شریف امامی طراحی‌هایی انجام داد اما موفق نبود تا اینکه دانشجویان متوجه شدند تمام کودتاهایی که در کشور طراحی می‌شود و مشکلاتی که در کشور اتفاق می‌افتاد در ساختمانی به نام سفارت ‌آمریکا شکل می‌گیرد. البته سفارت نبود، لانه جاسوسی بود. سفارت تعریف دارد. اسناد لانه مشخص کردند که آنجا مرکز هدایت و پشتیبانی بسیاری از توطئه‌ها و تحرکات علیه مردم و یک مرکز جاسوسی است.

معاون سیاسی سپاه خوزستان افزود: برخی می‌‌گویند ما نباید مرکز رسمی سفارت یک کشور را تسخیر کنیم و این کار اشتباهی بود. پاسخ این است که سفارتخانه مأموریت دارد، تابلو و مانیفست دارد، وقتی اسناد لانه آشکار شدند معلوم شد آنجا مرکز جاسوسی و توطئه‌گری بود. محل تأمین مالی گروه‌های حرکت‌های تروریستی بود. محل ملاقات سرکردگان ترورها و تأمین ابزارهای ترور در کشور و محل طراحی عملیات‌ها و انفجار خطوط لوله‌ها در کشور بود. دیپلمات‌های آمریکا در این مرکز از هیچ تلاشی برای ضربه‌زدن به انقلاب دریغ نکردند. این اعتراف خود آنهاست. زمستان 57 تا پاییز 58 نقش محوری فرماندهی و جاسوسی در این سفارتخانه دیده می‌شود. دلیل تسخیر این مرکز از سوی دانشجویان، استبداد و محاکمه شاه بود. دلیل دیگر استرداد اموال بلوکه شده ایران بود. دانشجویان پیرو خط امام با اوج بصیرت توانستند تشخیص دهند و امروز اسناد لانه جاسوسی در ساختمان قرمز موجود است و اگر کسی سؤال دارد، می تواند این اسناد را بخواند.

شهریاری ادامه داد: مسئولان لانه وقتی متوجه ورود دانشجویان شدند اسناد را پودر و رشته رشته کردند. دانشجویان آن رشته‌ها را تبدیل به کتاب کردند. آنجا اتاقی به نام اتاق فرمان داشت که به سه شرط باز می‌شد؛ با وزن،‌ رنگ چشم و با اثر انگشت فرد. وقتی کسی این سه شرط را داشت و وارد اتاق می‌شد ارتباط تصویری با آمریکا برقرار می‌شد. آیا این سفارتخانه است؟ امام این حرکت دانشجویان را انقلاب دوم نامید. تسخیر لانه یک عرصه جنگ و مقابله با نفوذ بود. دانشجویان 444 روز گروگان‌های آمریکا را نگه داشتند و آمریکا بعد از این خوارشدن عملیات دلتا را در صحرای طبس طراحی می‌کند که در آنجا هم خوار شد. فرمانده عملیات دلتا جمله‌ای دارد که: تکنولوژی غرب با محوریت آمریکا در صحرای طبس اسیر اراده ولایت فقیه شد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور دانشجویان در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس گفت: همین دانشجویانی که در 13 آبان هشیاری به خرج دادند، در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز خوش درخشیدند. 13 آبان انقلاب دوم را رقم زدند و در دوران هشت سال جنگ تحمیلی، در برابر صدام و 88 کشور ایستادند. تعدادی از این دانشجویان پیرو خط امام امروز در سرزمین گلگون هویزه به خاک خفته‌اند. همان دانشجویی که در 13 آبان نقش‌آفرینی کردند در سرزمین هویزه، کربلای ایران مقابل دشمن ایستادند.

انتهای پیام
captcha