برگزاری جشنواره تجلیل از حافظان كل قرآن در سال آینده
کد خبر: 3933466
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
شاهسونی به ایكنا خبر داد؛

برگزاری جشنواره تجلیل از حافظان كل قرآن در سال آینده

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به برگزار نشدن بزرگ‌ترین جشنواره تجلیل از حافظان كل قرآن كشور در سال جاری به‌دلیل شیوع كرونا، گفت: احتمال دارد این برنامه را در سال آینده برگزار كنیم.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به برگزار نشدن بزرگ‌ترین جشنواره تجلیل از حافظان كل قرآن كریم كشور با عنوان «جبرئیل امین» در سال جاری، اظهار کرد: هر ساله این جشنواره به‌منظور تجلیل از فارغ‌التحفیظان مدارس شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله كل قرآن كریم این مؤسسه از نقاط مختلف كشور در شهریورماه برگزار می‌شد.

وی با یادآوری اینكه طی سال‌های گذشته بیش از 200 نفر از حافظان كل قرآن كریم مؤسسه در این جشنواره تجلیل می‌شدند، افزود: امسال به دلیل شیوع كرونا تاكنون موفق به برگزاری این جشنواره نشده‌ایم البته تاكنون چندین مرتبه برای برگزاری آن برنامه‌ریزی كردیم ولی هر بار وضعیت شیوع كرونا خیلی حادتر می‌شد.

شاهسونی ادامه داد: به‌دلیل اینكه از سراسر كشور میهمانانی به این جشنواره دعوت می‌شوند، به‌همین دلیل در شرایط شیوع كرونا موفق به برگزاری آن نشده‌ایم؛ لذا اگر این وضعیت شیوع كرونا تداوم داشته باشد، ممكن است جشنواره مذكور را در سال آینده برگزار كنیم یعنی جشنواره سال 99 و سال 1400 را با یكدیگر برگزار كنیم.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی در پاسخ به اینكه آیا امكان برگزاری این جشنواره به‌ صورت مجازی وجود ندارد، گفت: خیر، برگزاری جشنواره مجازی، اثری كه به دنبال آن هستیم را ندارد و چنین گردهمایی و تجلیل شدن تأثیرگذاری ویژه‌ای بر حافظان قرآن دارد و آثار و بركاتی در پی دارد؛ لذا آن را به‌ صورت حضوری باید برگزار كنیم.

وی در ادامه با تصریح اینكه همچنین در سال جاری به دلیل شیوع كرونا موفق به برگزاری مسابقات قرآن بیت‌الاحزان نشده‌ایم، بیان کرد: اغلب كلاس‌های آموزش مؤسسه بیت‌الاحزان به‌صورت تلفنی و آنلاین برگزار می‌شود گرچه در برخی از نقاط به‌ضرورت گاهی كلاس‌هایی به‌صورت حضوری و نیمه حضوری برگزار می‌شود.

شاهسونی در خصوص فعالیت مدارس شبانه‌روزی حفظ یكساله قرآن كریم مؤسسه نیز اظهار کرد: در نقاطی كه وضعیت شیوع كرونا بهتر است، این مراكز با رعایت پروتكل‌های بهداشتی فعالیت می‌كنند كه شامل 4 مركز بیرجند، مشهد، استهبان و نی‌ریز است و سایر مراكز تقریباً تعطیل هستند.

انتهای پیام
captcha