اطلس و نقشه خطرپذیری دانش‌آموزان فارس به‌روز شود
کد خبر: 3935108
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

اطلس و نقشه خطرپذیری دانش‌آموزان فارس به‌روز شود

مدیرکل آموزش وپرورش فارس با بیان اینكه طرح «یاریگران زندگی» از جمله طرح‌های موفق وزارت آموزش و پرورش در حوزه آسیب‌های اجتماعی است، بر لزوم به‌روز شدن نقشه و اصل خطر‌پذیری دانش‌آموزان استان تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، فرهاد اسماعیلی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 24 آبان‌ماه در نشست آموزشی توجیهی هفته مقابله با آسیب‌های اجتماعی و برنامه ملی یاریگران زندگی که به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاونین نیروی انتظامی استان و معاونین پرورشی و کارشناسان مقابله با آسیب‌های اجتماعی ادارات آموزش و پرورش سراسر استان برگزار شد، گفت: طرح یاریگران زندگی از جمله طرح‌های موفق وزارت آموزش وپرورش در حوزه آسیب‌های اجتماعی است که لازم است به اعضای این طرح، آموزش‌های نوین و به‌روز ارائه شود.

وی با بیان اینكه متأسفانه آسیب‌های اجتماعی و در رأس آن مواد مخدر هم در تنوع و هم در کثرت رو به افزایش است، افزود: در چند سال گذشته نقشه و اطلس خطرپذیری دانش‌آموزان در سراسر استان تهیه شده که نیاز است این اطلس با توجه به آسیب‌های مناطق مختلف از جمله فراوانی جرم و آسیب‌های اجتماعی در استان به‌روزرسانی شود.

اسماعیلی تأكید كرد: مدرسه محور فعالیت‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی قرار گیرد و تمام تمرکز ادارات آموزش و پرورش روی این مسئله و صیانت از دانش‌آموز و مصونیت‌بخشی به آن‌ها شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین به مقوله هویت هم اشاره کرد و افزود: هر کسی ریشه‌های هویتیش قوی نباشد، هم آسیب‌زا خواهد بود و هم دچار آسیب خواهد شد.

وی ادامه داد: برای این مسئله در اداره‌کل آموزش و پرورش فارس بر اساس سند تحول بر روی مسئله هویت در حال برگزاری کار ویژه‌ای با مشارکت برخی نهادهای خارج از مجموعه آموزش و پرورش هستیم.

انتهای پیام
captcha