علامه جعفری؛ الگویی برای حوزویان و دانشگاهیان
کد خبر: 3935291
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

علامه جعفری؛ الگویی برای حوزویان و دانشگاهیان

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور تبریز با اشاره به الگوی عملی علامه جعفری برای وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد: امروز علامه جعفری، می‌تواند برای همه حوزویان و دانشگاهیان به عنوان الگو مطرح شود.

علامه جعفری الگویی برای حوزویان و دانشگاهیان مطرح شودمیکائیل جمال‌پور، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: علامه جعفری، علاوه بر نگاه به فعالیت‌های فرهنگی در داخل کشور، درباره مسایل فرهنگی علمی و دینی مربوط به عرصه‌های بین‌المللی نیز فعال بود و به همین جهت مکاتبات و مکالمات با اندیشمندان خارجی مثل برتراند راسل را جزو برنامه‌های خود قرار داده بود.

وی با بیان این‌که علامه جعفری عالمی بود در میان همگان، افزود: علامه، هرگز خود را در گوشه مدارس و دانشگاه‌ها محبوس نکرد و همواره در محافل و مجالس عمومی اعم از حوزوی و دانشگاهی و همچنین در میان عامه مردم حضور داشت و نسبت به معرفی اسلام ناب به طور عمیق فعالیت می‌کرد.

جمال‌پور، با اشاره به این‌که استاد جعفری از لحاظ علمی دو ویژگی اساسی داشت، بیان کرد: جامعیت علمی یکی از این ویژگی‌ها بود و ایشان در زمینه‌های فلسفه، فقه، اصول، عرفان، روانشناسی و ادبیات از مهارت کامل برخوردار بود.

این استاد دانشگاه، اضافه کرد: سخت‌کوشی علمی، ویژگی دوم علامه جعفری بود، به نحوی که ایشان شبانه روز خود را صرف فعالیت‌های علمی کرد، از این‌رو می‌توان ایشان را مصداق بارز وحدت حوزه و دانشگاه نام برد، چرا که در مدت عمر پر برکت خود گام‌های اساسی در این رابطه برداشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور تبریز با اشاره به الگوی عملی استاد جعفری برای وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد: امروز علامه جعفری، می‌تواند برای همه حوزویان و دانشگاهیان به عنوان الگو مطرح شود.

وی با بیان این‌که شرح بر مثنوی معنوی از جمله آثار ارزشمند علامه جعفری و از جمله کتاب‌های مهم و مرجع ایشان است، افزود: همچنین ایشان، ۲۷ جلد شرح بر نهج‌البلاغه امام علی(ع) نوشتند که متاسفانه عجل مهلت نداد تا این شرح را به اتمام برسانند.

جمال‌پور، در پایان مطرح کرد: امیدواریم که از همین تبریز دلاور، افرادی اقدام کرده و با همان سبک و سیاق علامه جعفری، شرح نهج البلاغه ایشان را کامل کرده و در اختیار تشنگان علوی قرار دهند.

انتهای پیام
captcha