فعالیت 650 کانون فرهنگی مساجد در شمال کرمان با ۷۴ هزار عضو
کد خبر: 3935468
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶

فعالیت 650 کانون فرهنگی مساجد در شمال کرمان با ۷۴ هزار عضو

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شمال استان کرمان گفت: تعداد ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح شمال استان با ۷۴ هزار عضو و ۶۲ کتابخانه مخزن‌دار و ۱۴۷ کتابخانه باز با بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب داریم.

به گزارش ایکنا از کرمان به نقل از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شمال استان، حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد شمال استان با بیان اینکه دانایی، توانایی می‌آفریند و این به این معنا نیست که به هر میزان آدمی تواناتر شود، قوت بازوی او افزون‌تر می‌شود، گفت: دانایی مربوط به ذهن و روان انسان است و شکوفایی آن بر مدیریت و بهسازی رفتار انسان کمک می‌کند.

وی افزود: رسیدگی به همه ذائقه روانی انسان‌ها نیاز جدی و ضروری محسوب می‌شود و بر همین اساس دانش و دانایی در زمینه‌های مختلف مربوط به انسان و نقش پررنگی بر اقناع ذائقه‌های روانی آنها دارد.

گرجی بیان کرد: ۲۸ دوره هفته کتاب ویژه کانون‌های فرهنگی، هنری و کتابخانه‌های مساجد استان کرمان تا ۳۰ آبان‌ماه سال جاری به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی از جمله پویش کتابخوانی خانواده دانا، طرح شنبه‌های کتاب، پویش شنبه‌های کتاب مساجد، تکریم فعالان حوزه کتاب به صورت مجازی، شرکت در بر نامه‌های ملی حوزه کتاب، آموزش کتابداران، ثبت و به‌روزرسانی اطلاعات کتابخانه‌های مساجد، مسابقه کتابخوانی، خلاصه‌نویسی کتاب و نشست‌های کتابخوان مجازی اجرا می‌شود.

گرجی اظهار کرد: در پویش کتابخوانی خانواده دانا، خانواده‌ها به صورت دورهمی به مطالعه، معرفی و خوانش قسمتی از کتاب‌ها توسط یکی از اعضای خانواده می‌پردازند و این خوانش را در قالب کلیپ‌های دو دقیقه‌ای در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شمال استان کرمان بیان کرد: در طرح شنبه‌های کتاب، افتتاح رواق کتاب و ارتباط با کتابداران و مدیران کانون‌های مساجد در قالب وبینار با حضور مسئولان استانی در این هفته برگزار و طرح شنبه‌های کتاب در کانون‌های فرهنگی هنری و کتابخانه‌های مساجد استان تا پایان سال جاری اجرا می‌شود.

گرجی تصریح کرد: جمع‌آوری کتاب‌های بلا‌استفاده از مساجد، منازل و توزیع آنها بین کتابخانه‌های مساجد با اولویت مناطق محروم روستایی، معرفی کتاب‌های مفید از سوی ائمه جماعات مساجد و کتابداران در فضای مجازی و کانال‌های اطلاع‌رسانی کانون برای گروه‌های سنی مختلف به صورت تصویری، مکتوب و صوتی از جمله برنامه‌های پویش شنبه‌های کتاب مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شمال استان کرمان تأکید کرد: ۶۵۰ کانون مساجد در سطح شمال استان کرمان با ۷۴ هزار عضو و ۶۲ کتابخانه مخزن‌دار و ۱۴۷ کتابخانه باز با بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب داریم.

انتهای پیام
captcha