اجرای طرح «حفظ موضوعی قرآن» ویژه مددجویان زندان یزد
کد خبر: 3936346
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

اجرای طرح «حفظ موضوعی قرآن» ویژه مددجویان زندان یزد

مسئول مدرسه قرآنی زندان مرکزی یزد از اجرای طرح «حفظ موضوعی قرآن کریم» ویژه مددجویان این زندان خبر داد و گفت: در این راستا درسنامه حفظ موضوعی قرآن تدوین شده و بر اساس آن، طرح اجرایی می‌شود.

طرح حفظ موضوعی قرآن کریمبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل زندان‌های استان، حجت‌الاسلام محمدمهدی گلوردی، مسئول مدرسه قرآنی مشکات زندان مرکزی یزد اظهار کرد: انس با قرآن کریم یکی از امور ارزنده و با برکت برای زندگی هر فردی است و بدین منظور راهکارهای مختلفی هم بیان شده که یکی از این راهکارها حفظ موضوعی آیات قرآن کریم است.

گلوردی از اجرای طرح «حفظ موضوعی قرآن کریم» ویژه مددجویان این زندان خبر داد و افزود: در این راستا درسنامه حفظ موضوعی قرآن در زندان مرکزی یزد تدوین شده است و بر اساس این درسنامه، طرح اجرایی می‌شود. در این طرح 80 آیه قرآن در موضوعات اعتقادی، اخلاقی و... تهیه شده است که امیدواریم مخاطب با حفظ و به کار بردن آن در زندگی در تحقق جامعه قرآنی گامی موثر برداشته باشد.

مسئول دارالقرآن الکریم زندان مرکزی یزد گفت: مطالب ارائه شده در بخش حفظ موضوعی، با نکات روایی همراه است تا سرگروه‌های اندرزگاه قرآنی برای انتقال مفاهیم آیات به اعضای گروه مشکلی نداشته باشد.

وی ادامه داد: روش اجرای طرح نیز بدین نحو است که سرگروه در هفته‌ دو جلسه حلقه‌ای با عنوان «حفظ موضوعی آیات قرآن» برگزار می‌کند و ابتدا آیه مربوطه را دسته جمعی چند مرتبه تلاوت کرده، سپس فرصت برای حفظ داده و بعد از آن آیه را از تک تک گروه سوال می‌کند و در آخر به نکات روایی و تفسیری آیه می‌پردازند.

گلوردی بیان کرد: سرگروه باید برای اعضای گروه نقش تربیتی آیات و نحوه پیاده کردن آن در زندگی را تبیین کند و با این هدف طرح اجرایی می‌شود که به این آیات نگاه کاربردی صورت گیرد نه صرفا حفظ آیات قرآن کریم.

انتهای پیام
captcha