راه‌اندازی دفاتر بیت‌الاحزان در 4 نقطه استان تهران
کد خبر: 3938294
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
حجت‌الاسلام نوبختی بیان کرد:

راه‌اندازی دفاتر بیت‌الاحزان در 4 نقطه استان تهران

مسئول شعب استان تهران مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت‌های مؤسسه در استان تهران گفت: به منظور تربیت نیروی متخصص قرآنی و ارتقای حافظان استان تهران و جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری در تربیت 10 میلیون حافظ، چهار دفتر مؤسسه در نواحی شمال غرب، جنوب غرب، شمال شرق و جنوب شرق استان راه‌اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مختار نوبختی، مسئول شعب استان تهران مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: با توجه به وضعیت کرونا، باید شیوه‌ و سبک‌های فعالیت‌های قرآنی تغییر می‌کرد، بنابر این در کنار استفاده از شبکه‌ها و بستر فضای مجازی از طریق تلفن نیز برنامه‌ها را دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه شعبه مسجد جابری بیت‌الاحزان در تهران همچنان فعال است، بیان کرد: دوره‌های آموزشی شعبه بومهن به صورت مجازی و شعبه شهرری بیت‌الاحزان نیز تعطیل است.

نوبختی درباره فعالیت شعبه مسجد جابری اضافه کرد: دوره حفظ تخصصی با حضور 12 نفر از بانوان در حال برگزاری است به گونه‌ای که طی هفته در پنج جلسه، روند حفظ آنها به صورت تلفنی از سوی استاد کلاس، پیگیری می‌شود. همچنین دوره حفظ عمومی نیز با حضور 30 نفر از بانوان در حال برگزاری است.

مسئول مؤسسه بیت‌الاحزان استان تهران با اشاره به اینکه استقبال از دوره‌ها از سوی بانوان به دلیل فراغت بیشتر نسبت به آقایان بیان کرد: همچنین در قالب طرح ایلاف، دانش‌آموزان را در مدارس با اعزام اساتیدی از بیت‌الاحزان تحت تعلیم قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه در فاز اول اجرای این طرح در مرداد و شهریورماه، 35 دانش‌آموز شرکت کردند که برنامه حفظ جزء سی‌ام قرآن از طریق تلفنی دنبال شد و همچنان آموزش آنان ادامه دارد.

نوبختی با اشاره به اینکه در دوره‌‌های مجازی مؤسسه کلاس‌ها به صورت هشت نفر تشکیل می‌شود، بیان کرد: بنابر این به معلمان بیشتری نسبت به دوره‌های حضوری نیازمند هستیم و به فکر تأمین اساتید متخصص هستیم.

وی ادامه داد: طرح تثبیت ویژه حافظان کل بیت‌الاحزان و یا سایر مراکز نیز برگزار شد تا طی آن حافظان قرآن ضمن تثبیت و ارتقای محفوظات، استعدادشان شناسایی و به عنوان معلم در بحث دوره‌های مجازی و تلفنی جذب شوند. طی این طرح 20 حافظ کل اعلام آمادگی کردند و در حال حاضر اساتید با آنها به صورت تلفنی مرتبط هستند و امیدواریم پس از سپری کردن ماه‌های پایانی سال، برای سال 1400 بتوان از ظرفیت تدریس آنها استفاده کرد. امیدواریم به کمک دوستان با حجم بیشتری از فعالیت‌های قرآنی و ایده‌های برتر قرآنی در سال آینده روبرو باشیم.

نوبختی با اشاره به درخواست راه‌اندازی شعبه در شهریار تصریح کرد: گفت‌وگوهایی با یکی از حافظان کل بیت‌الاحزان که در حال حاضر ائمه جماعت یکی از مساجد شهریار است، انجام دادیم تا در آینده نزدیک پس از بازرسی محل و شرایط و تقاضاها نسبت به راه‌اندازی شعبه جدید اقدام کنیم.

وی چشم‌انداز مؤسسه در استان تهران را راه‌اندازی چهار دفتر در چهار ناحیه شمال غرب، جنوب غرب، شمال شرق و جنوب شرق استان بیان کرد و افزود: طبق برآورد، استان تهران، حداقل به 10 مرکز شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله کل قرآن نیاز دارد.

انتهای پیام
captcha