۲۲۹ مددجو محکوم مالی در یزد چشم انتظار کمک خیران هستند
کد خبر: 3938591
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰

۲۲۹ مددجو محکوم مالی در یزد چشم انتظار کمک خیران هستند

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با اشاره به ساخت فیلم‌های کوتاه با هدف پیشگیری از ورود افراد به زندان گفت: هم اکنون ۲۲۹ مددجو محکوم مالی چشم انتظار کمک خیران و نیکوکاران هستند.

۲۲۹ مددجو محکوم مالی در یزد چشم انتظار کمک خیران هستندبه گزارش ایکنا از یزد، اسلام افشون، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد 11 آذرماه در جمع خبرنگاران با تشریح وضعیت محبوسان جرائم غیرعمد استان اظهار کرد: هم اکنون تعداد ۲۲۹ مددجو محکوم مالی چشم انتظار کمک خیران و نیکوکاران هستند که بیشترین طیف مددجویان ستاد دیه بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته با ۱۳۰ زندانی را به خود اختصاص داده و در رتبه‌های بعدی بدهکاران مهریه و نفقه و در رتبه‌های بعد دیه مربوط به رانندگی و حوادث کارگاهی قرار دارند.

وی ادامه داد: با توجه به عدم آگاهی اقشار مردم از جرائم غیرعمد و ورود ناخواسته آنها به زندان، در نظر داریم تا فیلم‌هایی کوتاه با موضوعات مختلف جهت آگاهی مردم و جلوگیری از ورود آنها به زندان بسازیم.

افشون با تاکید براین که یکی از نقش‌های مهم ستاد دیه در کنار آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، فرهنگ‌سازی و جلوگیری از ورود افراد به زندان است گفت: در تلاش هستیم تا با ساخت مجموعه ویدئوهایی کوتاه با موضوعات مختلف از ورود ناخواسته افراد به دلایل بدهی‌های مالی جلوگیری کنیم.

وی افزود: این ویدئوها عموما با موضوعاتی از قبیل «تعیین مهریه معقول»، «بیمه کردن وسیله نقلیه و داشتن گواهی نامه برای رانندگی»، «قوانین مربوط به چک و سفته» و «حوادث کارگاهی» که گاهی منجر به قتل نیز می‌شود، ساخته خواهد شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: در نظر داریم برای ساخت این ویدئوها از چهره‌ها و بازیگران مطرح استانی استفاده کنیم تا بتوانیم از ظرفیت هنرمندان استانی استفاده بهینه کرده باشیم .

انتهای پیام
captcha