اعلام عناوین روزهای هفته قرآن آموزش‌وپرورش / رونمایی از قرارگاه مجازی با 17 کانال تخصصی
کد خبر: 3939437
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
مسیب‌زاده خبر داد:

اعلام عناوین روزهای هفته قرآن آموزش‌وپرورش / رونمایی از قرارگاه مجازی با 17 کانال تخصصی

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به تشریح برنامه‌های شاخص و عناوین روزهای این هفته پرداخت و گفت: به دلیل شرایط پیش آمده از کرونا و اوضاع متفاوت هر استان، بازه 15 روزه برای اجرای برنامه‌های شاخص این روزها در نظر گرفته شده است.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: هفته پایان آذرماه، هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس کشور، نام‌گذاری شده و برای آن اهدافی از جمله زمینه‌سازی برای انس با قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان، و بهره‌گیری از سرچشمه معارف غنی قرآن و اهل‌ بیت(ع) تعیین شده است.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش با توجه به شیوع کرونا هم‌راستا با دیگر فعالیت‌ها اقدام به تغییر روش آموزشی کرد و با راه‌اندازی شبکه «شاد»، اتفاقات خوبی را رقم زد. البته تربیت درست، در فضای حقیقی انجام می‌شود و چیزی جایگزین تربیت چهره به چهره نیست.

مسیب‌زاده با اشاره به اینکه مهمترین فعالیت در هفته قرآن، عترت و نماز برگزاری مرحله آموزشگاهی (مدرسه‌ای) «سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان» است، تصریح کرد: برپایی فرصت طرح پرسش و پاسخ و دیدار با علما و شخصیت‌های علمی از طریق فضای مجازی بر پایه شاد (چنانکه آموزش‌های لایو در این بستر پیش‌بینی شده است) از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: 17 کانال در شاد، که قرارگاه مجازی این هفته محسوب می‌شود، ایجاد شده و به صورت رسمی در هفته قرآن، عترت و نماز رونمایی می‌شود. اعضای هر یک از این کانال‌ها به طور متوسط از 25 هزار تا 150 هزار نفر است. این ارقام در کنار کانال معاونت پرورشی با عضویت بیش از 3 میلیون نفر دانش‌آموز و فرهنگیان است.

مسیب‌زاده با اشاره به عناوین هفته قرآن، عترت و نماز اظهار کرد: روز نخست این هفته، دوشنبه، 24 آذرماه با شعار «مدرسه مجازی، دانش‌آموز انقلابی» با فعالیت شاخص آغاز مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان، سه‌شنبه، 25 آذرماه با عنوان «اخلاق، معنویت و پیروی از ولایت‌فقیه» با فعالیت شاخص آشنایی با مرجعیت و تقلید و بحث ولایت‌فقیه و تربیت حافظان قرآن در بستر فضای مجازی، چهارشنبه، 26 آذرماه «سردار سلیمانی، الگوی نوجوان ایرانی» با فعالیت شاخص برگزاری محافل انس با قرآن با محوریت شهید و شهادت و در رأس آنها سردار قاسم سلیمانی و دانشمند هسته‌ای، شهید فخری‌زاده است.

وی ادامه داد: پنجشنبه، 27 آذرماه با عنوان «قرارگاه مجازی، کانون فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز» با فعالیت شاخص شبکه‌سازی دانش‌آموزان و فرهنگیان در حوزه قرآن، عترت و نماز است. چنانکه سال تحصیلی گذشته، قرارگاه مجازی با شناسایی افراد مستعد و علاقه‌مند به فعالیت در بستر فضای مجازی راه‌اندازی و سه دوره آموزشی برای آنها پیش‌بینی شد که دوره مقدماتی آن به پایان رسید و دوره دوم آن نیز در حال اجرا است و دوره تکمیلی آن نیز در ماه آینده آغاز می‌شود.

اعلام عناوین روزهای هفته قرآن آموزش و پرورش / رونمایی از قرارگاه مجازی با 17 کانال تخصصی

مسیب‌زاده اظهار کرد: 17 کانال آموزشی در بستر شاد، اعم از حفظ قرآن کریم، جشن تکلیف، محافل انس با قرآن، آموزش احکام، تجوید، دارالقرآن و ... راه‌اندازی شده است که روز پنجشنبه، ویژه آن نامگذاری شده است.

وی افزود: جمعه، 28 آذرماه نیز با شعار «نماز جمعه، خانواده و فرهنگ مهدویت» است. فعالیت شاخص آن برگزاری نشست‌های مجازی انتظار و مهدویت، گفتمان‌های دینی و امام‌شناسی است. علی‌رغم اینکه به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی نماز جمعه در اکثر شهرها تعطیل است، عنوان نماز جمعه با هدف فرهنگ‌سازی است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: شنبه، 29 آذرماه با عنوان «فضای مجازی، تمدن اسلامی»، است. این امر بنابر تأکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت فضای مجازی نامگذاری شده است. یکشنبه، 30 آذرماه، روز میلاد حضرت زینب(س) با عنوان «دختران ایرانی، رهروان زینبی» است که هم تجلیل از مدافعان سلامت، کادر پزشکی، پرستاری و کادر درمانی است و هم به نوعی برگزاری جشن‌های تکلیف دختران در بستر فضای مجازی است.

مسیب‌زاده با اشاره به برگزاری دو محفل انس با قرآن در 24 و 30 آذر اظهار کرد: این محافل به صورت مجازی و زنده با دعوت از قاریان دانش‌آموزان، قاریان ممتاز و بین‌المللی کشورمان در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: این هفته از 24 تا 30 آذرماه در نظر گرفته شده است، اما امسال بنا بر شرایط کرونا، بازه زمانی 15 روزه (تا هفته اول دی‌ماه) برای استان‌ها در نظر گرفته شده است تا فرصت بیشتری برای پرداختن به این عناوین داشته باشند.

انتهای پیام
captcha