تشکیل ۴۶ تیم اندیشه‌ورز در سپاه زنجان
کد خبر: 3940604
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸

تشکیل ۴۶ تیم اندیشه‌ورز در سپاه زنجان

مسئول معاونت علمی ـ پژوهشی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان تقویت بنیه علمی و توانمندسازی کشور در عرصه‌های مختلف برای مقابله با تاکتیک‌های جدید دشمن را مهم خواند و افزود: ۴۶ تیم اندیشه‌ورز در استان زنجان تشکیل شده است.

تشکیل ۴۶ تیم اندیشه‌ورز در سپاه زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، محسن ریحان‌نیا، مسئول معاونت علمی ـ پژوهشی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، امروز، 22 آذر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرایط امروز دنیا و تغییر رویکردهای دشمن از جنگ نظامی به سمت جنگ نرم و اقتصادی، لزوم توسعه فکری تکنیکال و تاکتیکال به منظور خنثی کردن توطئه‌ها را امری اجتناب‌ناپذیر کرده است.

وی بیان کرد: وجود ابزارهایی مانند ثروت و اقتصاد در دست دشمن سبب جذب نخبگان و دانشمندان و در اصطلاح فرار مغزها از سایر کشورها شده و همین موضوع توهم کدخدایی در جهان را حتی به صورت ناحق و باطل در سر کشورهای غربی پرورانده است که راه مقابله با این افکار باطل تقویت بعدهای علمی و توانمندی‌های کشور است.

ریحان‌نیا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر اینکه علم و دانش نشانه عزت و اقتدار هر کشوری است، یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم شاهنشاهی در طول 41 سال گذشته ملت ایران توانسته است در بسیاری از ابعاد نظیر مباحث نظامی و دفاعی با خودباوری و تکیه بر ظرفیت‌های داخل، بر روی پای خود ایستاده و با آینده‌نگری و راهبردنگری رهبر فرزانه به یکی از ابرقدرت‌های جهان تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه سپاه از دوران دفاع مقدس تاکنون در عرصه‌های مورد نیاز نظیر عمران و آبادانی، محرومیت‌زدایی، سیل، زلزله، دستگیری از نیازمندان و سایر موارد حضور یافته است، ابراز کرد: با توجه به تهدیدات دشمنان و نیاز کشور در عرصه علمی و پژوهشی، معاونت علمی ـ پژوهشی سپاه از سال 89 با استفاده از نهضت روشنگری و علمی شکل گرفته و خدمات‌رسانی می‌کند.

ریحان‌نیا تجربه‌نگاری، پژوهش کاربردی، تشکیل تیم‌های اندیشه‌ورز با تبادل و نشر عملکرد آن‌ها در معرض عموم را از جمله فعالیت‌های معاونت علمی ـ پژوهشی خواند و گفت: اجرای 25 فعالیت پژوهشی و تشکیل 46 تیم اندیشه‌ورز در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گواه بر این فعالیت‌ها است.

وی به برنامه‌ریزی صحیح و اصولی، در سنگر علم و دانش با خودباوری و تقویت و تلاش در این زمینه تأکید کرد و افزود: هفته پژوهش امسال از 22 لغایت 27 آذرماه است که باید این هفته را مغتنم شمرده و از مجاهدت‌ها و تلاش‌های فعالان سنگر علم و دانش تقدیر کنیم تا افراد دیگر به فعالیت‌های پژوهشی تشویق شوند.

این مسئول در پایان بیان کرد: جلسه قرارگاه جهادی نیروهای مسلح در راستای تعاملات دانشی با مراکز علمی و آموزشگاهی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانش‌بنیان، دیدار با خانواده شهدای عرصه دانش، انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف در راستای افزایش همکاری در زمینه علمی، فضا‌سازی دانشی ـ پژوهشی با استنباط از سخنان گوهر بار رهبر معظم انقلاب از برنامه‌های این هفته است.

انتهای پیام
captcha