آغاز هفته قرآن با رقابت‌های قرآنی / استقبال ۵۵۰ هزار نفری دانش‌آموزان فارس
کد خبر: 3940971
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳

آغاز هفته قرآن با رقابت‌های قرآنی / استقبال ۵۵۰ هزار نفری دانش‌آموزان فارس

همزمان با سراسر كشور، هفته قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس با آغاز مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن دانش‌آموزان استان آغاز شد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با سراسر كشور، هفته قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس امروز، 24 آذرماه در مدارس سطح استان آغاز شد كه طبق روزشمار اعلام شده از سوی اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش این روز به نام «مدرسه مجازی؛ دانش‌آموز انقلابی» نام‌گذاری شده است.

طبق پیش‌بینی‌های انجام شده مسئولان فرهنگی و قرآنی آموزش و پرورش فارس، مرحله آموزشگاهی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استان از امروز و همزمان با آغاز هفته قرآن در مدارس آغاز می‌شود.

فرهاد اسماعیلی، مدیركل آموزش و پرورش فارس در این رابطه به خبرنگار ایكنا گفت: در مرحله نخست سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استان فارس بیش از 550 هزار نفر مانند سال‌ گذشته ثبت‌نام كردند كه به‌یاری خدا از امروز به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینكه این مسابقات تا پایان آذرماه در سطح مدارس استان برگزار می‌شود، افزود: مسابقات قرآن دانش‌آموزان به دلیل شرایط شیوع كرونا همگی به‌صورت مجازی و در بستر شبكه شاد اجرا می‌شوند.

اسماعیلی بیان كرد: این مسابقات برای دانش‌آموزان در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ، تفسیر، احکام و انشای نماز، مداحی، اذان، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و همچنین برای فرهنگیان در چهار رشته  حفظ، قرائت، روش تدریس احکام و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

مدیركل آموزش و پرورش فارس با تصریح اینكه مرحله بعدی، مرحله منطقه‌ای و شهرستانی است، زمان برگزاری این مرحله را بهمن‌ماه سال جاری اعلام كرد و گفت: امسال به دلیل شرایط شیوع كرونا، مرحله 14 گانه مسابقات برگزار نمی‌شود.

وی اظهار كرد: طبق جدول زمان‌بندی مشخص شده برای مسابقات قرآن، مرحله استانی این دوره از رقابت‌ها نیز بعد از ماه مبارك رمضان و تقریباً اواخر اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود و مرحله كشوری هم در تیرماه سال آینده اجرا می‌شود.

اسماعیلی در ادامه سخنان خود با بیان اینكه در هفته قرآن، عترت و نماز بیش از 20 عنوان برنامه در سطح مدارس استان اجرا می‌شود، گفت: با توجه به دستورالعمل ستاد کرونا و وضعیت شهرستان‌ها نحوه برگزاری برنامه‌های هفته قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش اعلام شده كه استفاده از فضای مجازی به‌ویژه شبكه شاد برای اجرای این برنامه‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیركل آموزش و پرورش فارس اظهار كرد: در هفته قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش هر روز متناسب با نامگذاری كه انجام شده برنامه‌هایی اجرا می‌كنیم كه از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری محافل قرآنی یادبود سردار سلیمانی، نشست‌های مجازی انتظار و مهدویت، جشن تكلیف دانش‌آموزان و غیره اشاره كرد.

انتهای پیام
captcha