دانش‌آموزان را قرآن‌باور تربیت كنیم
کد خبر: 3940983
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

دانش‌آموزان را قرآن‌باور تربیت كنیم

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش سده فارس با تأكید بر اینكه باید فرهنگ قرآن و نماز را در جامعه ترویج دهیم،‌ گفت: دانش‌آموزان را قرآن‌باور تربیت كنیم تا روح فرهنگ قرآن‌باوری در تمام مؤلفه‌های زندگی دانش‌آموزان ساری و جاری باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، زهرا یوسفی، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش منطقه سده ، امروز، 24 آذرماه در جمع معاونان و كارشناسان قرآن و نماز این اداره با اشاره به آغاز هفته قرآن،‌ عترت و نماز دانش‌آموزان، جایگاه رفیع این سه اصل را مورد توجه قرار داد و گفت: هفته قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش به‌منظور تعمیق و توسعه فرهنگ غنی قرآن، زمینه‌سازی جهت اُنس بیشتر دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی با قرآن، عترت و نماز و نیز ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه، مدارس و آموزش قرائت، حفظ قرآن، مفاهیم و احکام نماز و آشنایی با سبک زندگی ائمه و فراهم كردن هر چه بیشتر زمینه بهره‌گیری دانش‌آموزان از برکات و معنویات مصحف شریف برگزار می‌شود.

وی افزود: باید فرهنگ قرآن و نماز را در جامعه ترویج دهیم و دانش‌آموزان را قرآن‌باور تربیت كنیم تا روح این فرهنگ قرآن‌باوری در تمام مؤلفه‌های زندگی دانش‌آموزان ساری و جاری باشد.

یوسفی با شاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآن بسیار مهم است، گفت:‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان یک حرکت مهم است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش شروع شده است و یقیناً کمک شایانی به ترویج فرهنگ قرآن و نماز می‌کند، اما برنامه‌های قرآن‌محور ما باید به گونه‌ای طراحی شود که تمامی دانش‌آموزان مدارس و حتی خانواده‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این فرهنگ بیش از پیش مأنوس شوند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش سده گفت: باید تلاش كنیم تا برنامه‌های قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان از جمله مسابقات قرآن، عترت و نماز آنان را در شرایط شیوع كرونا به‌بهترین شیوه اجرا كنیم.

انتهای پیام
captcha