بازتاب «سیلی سخت‌تر به آمریکایی‌ها» در رسانه‌های عرب‌زبان منطقه
کد خبر: 3941564
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸

بازتاب «سیلی سخت‌تر به آمریکایی‌ها» در رسانه‌های عرب‌زبان منطقه

سخنان امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و تأکید بر قطعیت سیلی سخت‌تر ایران به آمریکایی‌ها در پاسخ به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی در صدر اخبار پایگاه‌های خبری آنلاین عرب‌زبان در منطقه قرار گرفت.

به گزارش ایکنا، اغلب رسانه‌های عرب‌زبان آنلاین منطقه در بازتاب سخنان امروز مقام معظم رهبری بخش مربوط به انتقام سخت‌تر ایران از قاتلان شهید سردار سلیمانی را در تیتر این خبر قرار دادند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد سپهبد شهید سردار سلیمانی و خانواده آن شهید والامقام، شهید سلیمانی را قهرمان ملت ایران و قهرمان امت اسلامی خواندند و گفتند: تشییع میلیونی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران، اولین سیلی سخت به امریکایی‌ها بود، اما سیلی سخت‌تر «غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» و «اخراج امریکا از منطقه» است، البته آمران و قاتلان سردار سلیمانی نیز باید انتقام پس دهند و این انتقام در هر زمانی که ممکن باشد، قطعی است.

پایگاه خبری «روسیا الیوم» با نقل قول مستقیم این بخش از سخنان امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای: «اخراج نیروهای امریکایی از منطقه سیلی سخت‌تر در پاسخ به ترور سلیمانی است.»

روسیا الیوم ادامه داد که آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران امروز تأکید کرد که اخراج نیروهای آمریکایی سیلی سخت‌تر در پاسخ به ترور سردار سلیمانی است.

پایگاه خبری «العهد» لبنان نیز با نقل قول مستقیم از سخنان مقام معظم رهبری در تیتر این خبر آورد: «امام خامنه‌ای: انتقام از قاتلان سردار سلیمانی قطعی است و این انتقام در هر زمانی که ممکن باشد، انجام خواهد شد.»

العهد افزود: امام سیدعلی خامنه‌ای فرمودند که سرلشکر شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس قهرمان ملت ایران و قهرمان امت اسلامی است و آمران و قاتلان سردار سلیمانی نیز باید انتقام پس دهند.

پایگاه خبری صابرین‌نیوز عراق نیز نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای گفتند آمران و قاتلان سردار سلیمانی باید انتقام پس دهند و این انتقام قطعی است.

پایگاه خبری المیادین نیز بخش مربوط به انتقام ترور شهید سلیمانی را تیتر خبر مربوط به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب قرار داد و نوشت: «آقای خامنه‌ای: انتقام از آمران و قاتلان ترور شهید سلیمانی قطعی است.»

المیادین در ادامه نوشت: رهبر عالی انقلاب ایران گفت که تشییع میلیونی شهید سلیمانی، اولین سیلی سخت به آمریکایی‌ها بود، اما سیلی سخت‌تر «غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» و «اخراج آمریکا از منطقه» است، البته آمران و قاتلان سردار سلیمانی نیز باید انتقام پس دهند و این انتقام در هر زمانی که ممکن باشد، قطعی است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز در تیتر مربوط به این خبر آورده است: آیت‌الله خامنه‌ای: انتقام از قاتلان قاسم سلیمان قطعی است.

آناتولی در ادامه آورده است که رهبر ایران گفت که انتقام از قاتلان فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران در هر زمان که ممکن باشد، قطعی خواهد بود.

پایگاه خبری «السومریه نیوز» عراق نیز این تیتر را به خبر مربوط به سخنان مقام معظم رهبری اختصاص داد: «آیت‌الله خامنه‌ای: این اقدام، پاسخ قوی‌تر به ترور سلیمانی است.»

این رسانه در ادامه آورده است: «رهبر عالی انقلاب اسلامی ایران امروز گفت که سیلی سخت‌تر در پاسخ به ترور سلیمانی اخراج آمریکا از منطقه است.»

پایگاه خبری «بغداد الیوم»، موازین‌نیوز و خبرگزاری رسمی عراق(واع) نیز همین تیتر مربوط به انتقام سخت‌تر ایران را در بازتاب سخنان مقام معظم رهبری قرار دادند.

پایگاه خبری «المسیره» یمن نیز نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای: سیلی سخت‌تر در پاسخ به ترور حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس «غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» و «اخراج آمریکا از منطقه» است.

روزنامه سوری «الوطن» نیز در صفحه نخست خود آورده است: «اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه سیلی سخت‌تر در پاسخ به ترور قاسم سلیمانی است.»

روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» نیز در صدر اخبار خود نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد سپهبد شهید سردار سلیمانی، تأکید کرد که سیلی‌ سخت‌تر به آمریکایی‌ها اخراج آنها از منطقه است و آمران ترور او باید بهای آن را بپردازند و از آنها انتقام گرفته خواهد شد.

انتهای پیام
captcha