مدیریت کرونا با وحدت علم و تدین/ دانشگاهیان و حوزویان به اهمیت وحدت توجه کنند
کد خبر: 3941607
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
مدرس حوزه و دانشگاه:

مدیریت کرونا با وحدت علم و تدین/ دانشگاهیان و حوزویان به اهمیت وحدت توجه کنند

حجت‌الاسلام سیدحسن سیدی گفت: دانشگاهیان و حوزویان لازم است با درک این موضوع علم و تدین را در کنار یکدیگر قرار داده، تمدن اسلام را به جهانیان نشان دهند و در مدیریت بیماری‌هایی چون کرونا موفق شوند.

مدیریت کرونا با وحدت علم و تدین/دانشگاهیان و حوزویان به اهمیت وحدت توجه کنندحجت‌الاسلام سیدحسن سیدی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بشر همواره به علم و عالم در کنار یکدیگر برای موفقیت در زندگی احتیاج داشته است.

وی افزود: همواره در پیش و همچنین از اوایل انقلاب افرادی بوده‌اند که قصد داشتند حوزه و دانشگاه را جدا از یکدیگر نشان دهند؛ این افراد حوزه را مخالف توسعه و دانشگاه را غیرمتدین و غیر اسلامی می‌‌دانستند که این تنها جلوه‌ای از تفکرات آنان بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: اما حقیقت این است که اگر این دو نهاد در کنار یکدیگر حرکت کنند علم و اخلاق در کنار یکدیگر برای حل مشکلات و در خدمت نیازهای جامعه خواهند بود.

سیدی با بیان اينکه زندگی بدون علم به جایی نخواهد رسید، افزود: زندگی با جمع علم و اخلاق به حل مشکلات جامعه کمک می‌کند.

وی بیان کرد: اگر علم در خدمت اخلاق و اخلاق در خدمت علم باشد به پیشرفت‌هایی دست پیدا خواهیم کرد که هیچ دشمنی نمی‌تواند این پیشرفت را از ما بگیرد.

این مدرس حوزه و دانشگاه اظهار کرد: گاهی آنقدر که دشمن به ترقی و پیشرفت حاصل از وحدت حوزه و دانشگاه پی برده، حوزویان و دانشگاهیان پی نبرده‌اند و به اهمیت آن واقف نیستند.

سیدی تصریح کرد: پیشرفت علمی اگر همراه با اخلاق باشد می‌توان بشر را از شر مشکلات و مسائل نجات دهد؛ همانگونه که امروزه در مدیریت بیماری کرونا می‌توان به این مهم رسید.

وی بیان کرد: امروزه می‌بینیم که گاهی نداشتن اخلاق باعث می‌شود علم به دست آمده در جهان در خدمت سلامت بشر نباشد و از افرادی که به آن نیاز دارند این علم دریغ نمی‌شود در حالی که با جمع این دو می‌توان بشریت را از بسیاری از مشکلات از جمله بیماری کرونا نجات داد.

سیدی اظهار کرد: دانشگاهیان و حوزویان لازم است با درک این موضوع علم و تدین را در کنار یکدیگر قرار داده، تمدن اسلام را به جهانیان نشان دهند و در مدیریت بیماری‌هایی چون کرونا موفق شوند.

وی با بیان اینکه باید توجه داشت جامعه به علم همراه با اخلاق و تدین نیاز دارد در غیر این صورت موفق نخواهیم بود.

انتهای پیام
captcha