انس عمومی با قرآن هنوز محقق نشده است / آغاز به‌كار «قرآن شیرین» در شیراز
کد خبر: 3941621
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

انس عمومی با قرآن هنوز محقق نشده است / آغاز به‌كار «قرآن شیرین» در شیراز

مدیر قرآن و عترت ناحیه بسیج دانشجویی فارس با بیان اینكه علی‌رغم اینكه هر ساله جشنواره‌ها و كرسی‌های تلاوت و محافل انس با قران زیادی در كشور برگزا رمی‌شود اما هنوز مشكل عدم انس عمومی با قرآن وجود دارد، از آغاز به‌كار نخستین جشنواره ملی «قرآن شیرین» كه تلاشی برای ایده‌پردازی برای رفع این مشكل است، در شیراز خبر داد.

سیدمصطفی موسوی، مدیر قرآن و عترت ناحیه بسیج دانشجویی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از آغاز به‌كار نخستین جشنواره ملی «قرآن شیرین» در شیراز خبر داد و گفت:‌ هر ساله در کشور جشنواره‌های قرآنی، کرسی‌های تلاوت، محافل انس با قرآن و کلاس‌های قرآنی زیادی برگزار می‌شود و قاریان و حافظان زیادی نیز در طول سال‌های گذشته‌ در کشور تربیت شدند. اما کماکان مسئله و مشکل اصلی در زمینه فعالیت‌های قرآنی پابرجاست و آن مسئله عدم انس عمومی با قرآن کریم است که اکثر مردم و حتی قشر نخبگانی و دانشجویی حتی از روخوانی قرآن کریم عاجز هستند.

وی با طرح این سئوال كه راه حل این معضل چیست، افزود: طبق تحقیقاتی که قرآن‌پژوهان انجام داده‌اند، مهم‌ترین راه حل مسئله تغییر سبک و شیوه ارائه قرآن کریم است لذا در همین راستا اولین جشنواره قرآنی با نام «قرآن شیرین» در راستای گرامیداشت سومین یادواره شهدای دانشجوی فارس ١٣٩٩ در شیراز برگزار می‌شود.

موسوی اظهار كرد: این جشنواره را با هدف ایده‌پردازی و تولیدات هنری و رسانه‌ای با رویکرد قرآنی، با کمک مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور، دارالقرآن بسیج سپاه فجر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس طراحی كردیم.

این حافظ قرآن كریم با بیان اینكه محور اصلی جشنواره آسان‌سازی انس عمومی با قرآن کریم است، گفت: در این بخش متسابقان باید در دو قسمت، تغییر سبک ارائه قرآن کریم و تغییر شیوه‌های فرهنگ سازی قرآن کریم به ایده‌پردازی و تولید محصولات هنری و رسانه قرآنی بپردازند.

وی بیان كرد: شیوه کار در این جشنواره به این شکل است که علاقه‌مندان اعم از دانشجویان و عموم مردم، در گام اول به سایت مبشران مراجعه و ثبت‌نام می‌کنند و سپس در گام دوم در مرحله آموزش و تفهیم مسئله، چندین کلیپ آموزشی در موضوعات مهم قرآنی را مشاهده و در آزمون ورودی مربوطه شرکت می‌کنند.

موسوی ادامه داد: در گام سوم دانشجویان به ثبت ایده یا طرح خود می‌پردازند و با توجه به میزان عملیاتی بودن، خلاقانه بودن، مبتنی بر مسئله بودن و متناسب با ذائقه مخاطب بودن، امتیاز لازم را از هیئت داوران کسب و از ایده‌های برتر تقدیر می‌شود.

جانشین دارالقرآن بسیج سپاه فجر فارس اضافه كرد: در گام چهارم از ایده‌های برتر حمایت‌های لازم لجستیکی، مالی، اتصال به حامیان، دستگاه‌ها و نهادهای مورد نظر انجام گرفته تا ایده‌ها به تولید محصول برسند.

وی گفت: در گام پنجم با ارسال تیزر و لینک محصول در سایت آپارات با توجه به میزان کسب رأی مردمی، میزان جذابیت و حرفه‌ای بودن اثر داوری مجددی این بار از محصولات تولیدی انجام می‌گیرد و نهایتاً در گام آخر اختتامیه نهایی جشنواره و معرفی محصولات برتر را خواهیم داشت.

موسوی در پایان از عموم علاقه‌مندان به مباحث قرآنی اعم از دانشجویان، نخبگان و عموم مردم از نقاط مختلف كشور خواست تا فرصت را از دست ندهند و در این جشنواره شرکت كنند و در ارتقای فرهنگ‌سازی قرآنی یاریگر ما باشند.

انتهای پیام
captcha