اخذ مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی گردشگری توسط جهاددانشگاهی اردبیل
کد خبر: 3942138
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

اخذ مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی گردشگری توسط جهاددانشگاهی اردبیل

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از اخذ مجوز لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی حوزه گردشگری ویژه مدیران، کارکنان و مربیان اقامتگاه‌های بوم‌گردی توسط این نهاد در استان خبر داد.

اخذ مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی گردشگری توسط جهاددانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، ۳۰ آذرماه گفت: این مجوز در راستای ماده ۷ قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی و مواد ۱۱ و ۱۲ آئین نامه اجرایی آن از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر شده است.

وی طول مدت اعتبار این مجوز را یک‌سال اعلام و خاطر نشان کرد: بر اساس این مجوز دوره‌های آموزشی به منظور ساماندهی اقامتگاه‌های بوم‌گردی، حفظ فرهنگ سنتی و بومی، افزایش محصولات گردشگری، ایجاد جاذبه، توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی و ارتقای سطح توانمندی و آگاهی کارکنان اقامتگاه‌های بوم‌گردی به همت جهاددانشگاهی در استان اردبیل برگزار خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل اضافه کرد: فرآیند آموزش فراگیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی با برنامه‌ریزی مناسب و مطابق دستورالعمل‌های اعلام شده در مراکز آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار و پس از پایان هر دوره به فراگیرانی که موفق به کسب امتیاز لازم شوند گواهینامه معتبر از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعطا خواهد شد.

اوچی حفظ ارزش‌های سنتی، جایگاه جوامع محلی، صیانت از محیط زیست، اشتغال و کارآفرینی را از نتایج فعالیت در حوزه گردشگری عنوان و تصریح کرد: توسعه بوم‌گردی در محیط‌های طبیعی و بومی از اقدامات مهم در صنعت گردشگری است که فرصت بهره‌برداری از ظرفیت‌های منطقه را فراهم می‌کند.

انتهای پیام
captcha