برگزاری محفل مجازی «انس با قرآن» در یزد
کد خبر: 3942262
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
یادبود شهید سردار سلیمانی؛

برگزاری محفل مجازی «انس با قرآن» در یزد

محفل مجازی «انس با قرآن کریم» یادبود شهید سردار سلیمانی و به مناسبت هفته قرآن، عترت و نماز به میزبانی دبستان قرآنی حضرت مهدی (ع) یزد برگزار شد.

محفل مجازی انس با قرآن در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به مناسبت گرامی‌داشت هفته قرآن، عترت و نماز، محفل مجازی انس با قرآن کریم یادبود شهید سردار سلیمانی در یزد برگزار شد.

در این مراسم، 30 آذرماه و با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان و به صورت پخش زنده از شبکه شاد و در محل دبستان قرآنی حضرت مهدی (عج) اجرایی شد، که خوش‌قلب و منتظری دو دانش‌آموز برتر قرآنی به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند.

زهره امیرچقماقی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک یزد در این مراسم با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: در برهه‌ای از زمان زندگی می‌کنیم که بیشترین زحمت جامعه بر دوش پرستاران گذاشته شده و  هیچ چیز جبران‌گر زحمات آنان در جبهه مقابله با کرونا و حفظ سلامتی جامعه ایران نیست.

وی ضمن بزرگداشت هفته قرآن، عترت و نماز گفت: بسیار خرسندم که در جمع دانش‌آموزانی هستم که در مسابقات قرآنی برگزیده شده‌اند و با قرآن انس داشته‌اند و منتخبانی هستند که توفیق پیدا کردند با کلام وحی نشست و برخاست داشته باشند.

امیرچقماقی افزود: امام علی(ع) فرمودند: «وقتی از کنار قرآن بلند می‌شوید چیزی بر شما افزوده شده و آن نور دانستن و هدایت است و چیزی از شما کم شده و آن جهالت و کوری است» لذا انس با قرآن توفیقی است که نصیب هر کسی نمی‌شود بویژه افرادی که در نوجوانی این توفیق را دارند که با قرآن مانوس باشند، زیرا که تلاوت قرآن، علاوه بر آنکه در روحیه انسان تاثیر می‌گذارد آرامش در رفتار، منش و اخلاق آنها نیز به وضوح مشاهده می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک یزد؛ عمل به سند تحول بنیادین و آموزش قرآن در ساحت اعتقادی را یکی از اهداف آموزش و پرورش دانست و گفت: در زیست بوم جدید حاکم بر جامعه، جای خالی معنویت مشاهده می‌شود و شاید این ویروس تهدیدی بود که به فرصت تبدیل شد تا به فضای معنوی، توسل به ائمه و دعاها و به قرآن خواندن در منازل توجه بیشتری صورت گیرد و کمک کند تا از این بحران بگذریم.

وی ادامه داد: دانش آموزان باید توجه داشته باشند علاوه بر تلاوت قرآن، در معنی و ترجمه کلام الهی تدبر و تفکر کنند زیرا قرآن کتاب جامعی است که در همه امور زندگی برای ما الگو دارد و در همه عرصه‌ها یک خط مشی و راه روش درست را به ما نشان می‌دهد پس صرف اینکه بخوانیم و معنی آن را درک نکنیم، درست است به ما آرامش می‌دهد ولی تلاوت در کنار تدبر، راه روش درست را به ما نشان می‌دهد.

امیرچقماقی با اشاره به اینکه در بخش قرآن و عترت آموزش و پرورش ناحیه یک یزد اقدامات زیادی در ایام کرونا به صورت مجازی صورت گرفته گفت: در سال‌های اخیر  دبستان‌های قرآنی ایجاد شده و نوید این است که دانش‌آموزانی که در این مدارس تحصیل می‌کنند راه زندگی را بر اساس چراغ هدایت قرآنی استوار و در آینده رستگار باشند.

وی ادامه داد: در وضعیتی به سر می‌بریم که باید مراقب باشیم شب یلدا باعث نشود کار پرستاران زیاد و زحمات بیشتری بر آنها متحمل شود، زیرا که بزرگترین هدیه‌ای که امروز می‌توان به پرستار داد، اینکه دورهم نباشیم و دور از هم باشیم تا بتوانیم سالم زندگی کنیم و زحمات آنها را زیاد نکنیم و البته با کمک هم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این بحران عبور کنیم و به برکت قرآن و ائمه اطهار موج بلا را پشت سر بگذاریم.

تقدیر و تجلیل از دو نفر از پرستاران و تجلیل از برترین‌های قرآنی این مدرسه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha