ارتقای سطح علمی و معیشتی روحانیون؛ اولویت مرکز بزرگ اسلامی غرب
کد خبر: 3942836
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

ارتقای سطح علمی و معیشتی روحانیون؛ اولویت مرکز بزرگ اسلامی غرب

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، ارتقای سطح علمی و بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی روحانیون را از اولویت‌های مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور دانست و گفت: تاکنون در این زمینه پیگیری‌های لازم در سطح کشور انجام شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسکری، سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، دیروز، دوم دی‌‎ در نشست شورای عالی افتای اهل سنت کردستان با نماینده ولی‌فقیه در استان، اظهار کرد: تلاش در راستای رفع مشکلات اقتصادی جامعه روحانیون از اولویت‌های مهم مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بوده است و به همین منظور گزارشی جامع در مورد میزان دریافت و اضافه حقوق سالانه طلاب و روحانیون تقدیم نماینده ولی‌فقیه در کردستان شده است.

وی ارتقای سطح علمی و بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی روحانیون را از اولویت‌های مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور دانست و افزود: تاکنون در این زمینه پیگیری‌های لازم در سطح کشور انجام شده است. ایجاد ظرفیت‌های لازم برای رفع مشکلات اقتصادی و افزایش شهریه‌ جامعه روحانیت و شورای افتای استان از دغدغه‌های اصلی نماینده ولی فقیه در کردستان بوده که از طریق مرکز دنبال شده است.

حجت‌الاسلام عسکری ارتقای سطح علمی علما و روحانیون به ویژه اعضای شورای افتاء در شهرستان‌ها را به عنوان یک سیاست‌ بسیار مهم دانست و بیان کرد: امیدواریم با کمک مجموعه روحانیون و همکاران، خدمت‌گزار خوبی برای جامعه هدف باشیم.

وی با اشاره به اینکه هفت درصد حق بیمه طلاب و روحانیون بیمه‌شده تأمین اجتماعی را مرکز خدمات روحانیون و طلاب پرداخت می‌کند، افزود: مسئولیت بستری برای خدمت به جامعه است و ما خدمت‌گزار و آشنا به مجموعه هستیم و تمام توان خود را برای تحقق اهداف مجموعه به کار خواهیم گرفت.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تأکید کرد: برای تحقق اهداف مرکز بزرگ، انتظار همدلی، هم‌فکری و راهنمایی داریم و امیدواریم با همراهی همدیگر بتوانیم در این مجموعه قدمی برداریم که موجب رضایت خداوند تبارک و تعالی شود.

وی در پایان یادآور شد:‌ انتقاد از عملکرد مدیران از دیدگاه بنده بستری برای رفع مشکلات و تحقق اهداف و برنامه‌ها است از این رو از تمام انتقادات سازنده استقبال خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha