تلاش شرکت مالی اسلامی آمریکایی برای خدمت به مسلمانان بریتانیا
کد خبر: 3943145
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱

تلاش شرکت مالی اسلامی آمریکایی برای خدمت به مسلمانان بریتانیا

یک شرکت مالی اسلامی در آمریکا اعلام کرد که قصد خرید یک شرکت در بریتانیا و ایجاد یک اپلیکیشن موبایل برای ارائه خدمات مالی به مسلمانان بریتانیا را دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از IBS Intelligence، این شرکت مالی اسلامی مستقر در ایالات متحده که واحد (Wahed) نام دارد، اعلام کرد که شرکت نیا (Niyah Ltd) را که در بریتانیا فعال است، برای ایجاد یک برنامه موبایلی بانکی و پلتفرمی و ارائه خدمات مالی مبتنی بر شریعت اسلامی خریداری خواهد کرد.

نیا شرکتی قرار است به جامعه مسلمانان کم برخوردار در بریتانیا و سایر کشورها کمک کند تا پول خود را با سهولت مدیریت و متناسب با ارزش‌های اخلاقی اسلامی سرمایه‌گذاری کنند.

جنید واهدنا(Junaid Wahedna)، مدیر عامل واحد گفت: ما از  حضور نیا در کسب و کار خود هیجان زده هستیم. با این کار، چشم انداز ما برای ایجاد یک اکوسیستم مالی موازی که به حداقل رساندن نابرابری توزیع ثروت کمک می‌کند، یک قدم نزدیک شده زیرا مشتریان قادر خواهند بود پس انداز خود را بدون مشارکت در زیرساخت‌های سنتی مالی و اهدای وام، به کار بگیرند. این کاملا مناسب ما و مشتریانمان است.

وی افزود: خارج از جهان اسلام، بریتانیا از مدت‌ها قبل به عنوان قطب پیشرو در زمینه فناوری‌های جدید در ارائه خدمات مالی و مرکز اصلی تأمین مالی اسلامی شناخته شده است. خرید نیا و راه اندازی اولین خدمات بانکی در اینجا ما را قادر می‌سازد تا از فرصت‌هایی که مرکز مالی منحصر به فرد بریتانیا به وجود می‌آورد، استفاده کنیم.

این اقدام شرکت واحد را قادر می‌سازد با فراهم آوردن دسترسی به محصولات مالی بدون ربا از جمله حساب‌های بانکی دیجیتال، کارت‌های اعتباری و سرمایه‌گذاری از طریق یک برنامه تلفن همراه کاربر پسند، به بازار مالی بریتانیا خدمت کند. این شرکت قصد دارد دامنه بانکی خود را به سایر نقاط جهان، از جمله آمریکای شمالی، آسیا، اروپا و خاورمیانه گسترش دهد.

انتهای پیام
captcha