سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3943219
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: برای محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) دو هزار میلیارد تومان در آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری می‌کند.

ستاد اجرائی فرمان امام(ره) ۲ هزار میلیارد تومان در آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری می‌کندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، نشست بررسی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با حضور محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی و عارف نوروزی، معاون اجرایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، چهارم دی‌ماه در ارومیه برگزار شد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی در این استان، اظهار کرد: در این راستا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) دو هزار میلیارد تومان در آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی با اشاره به رتبه خوب آذربایجان‌غربی در بهبود محیط کسب و کار، افزود: در این استان بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، کشاورزی و معادن وجود دارد که با توجه به مرزی بودن این استان سرمایه‌گذاری بر روی این بخش‌ها می‌تواند از نظر اقتصادی به صرفه باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه نیز آن را به یکی مکان‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در استان تبدیل کرده است، ادامه داد: علاوه بر ایجاد مجتمع‌های رفاهی و تفریحی در اطراف این دریاچه، پروش آرتمیا نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاران در این دریاچه باشد.

معاون اجرایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز در این دیدار با استقبال از انجام سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی، بیان کرد: در صورت نهایی شدن پیشنهادات سرمایه‌گذاری در کمتر از یک ماه دیگر تفاهم‌نامه همکاری منعقد خواهد شد.

عارف نوروزی با اشاره به محرومیت‌های آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: محروم بودن نقاط سرمایه‌گزاری، دانش‌بنیان بودن، مشارکت مردمی و صادرات محور و رفع بیکاری از جمله شاخص‌های فعالیتی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به‌شمار می‌رود.

امیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۸۰ درصد فعالیت‌های بنیاد بر اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی متمرکز است، گفت: این بنیاد از سال ۹۷ تا به امروز دو هزار  و ۱۷۵ پروژه با حجم اعتباری ۳۷۳ میلیارد تومان در آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری کرده است.

وی یادآور شد: ساخت ۲۲۰ کلاس درس، کمک به رونق ۱۷ بنگاه تولیدی متوسط و ساخت ۴۵ مسجد از دیگر اقدامات بنیاد در استان است.

انتهای پیام
captcha