پویش سراسری «دعای فرج» در البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 3943228
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵

پویش سراسری «دعای فرج» در البرز برگزار می‌شود

قرائت دعای فرج امروز ساعت ۱۸ به صورت سراسری در استان البرز برگزاری می‌شود.

پویش سراسری «دعای فرج» در البرز برگزار می‌شود

حجت الاسلام مهدی ولائی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز درگفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: قرائت قرآن کریم، دعا و استغاثه به درگاه خداوند متعال سپر محکمی در برابر بلایا و مشکلات دنیا ایجاد می‌کند و رفع مشکلات را بر افراد سهل و آسان خواهد کرد.

وی افزود: شرایط جامعه امروز در خصوص گرفتاری‌ها و بیماری نشان داده است که انسان‌ها نیاز‌های معنوی به ویژه قرائت قرآن کریم و دعا به درگاه خداوند متعال را نباید فراموش کنند.

این مسئول بیان کرد: دعا بهترین ابزار برای تخلیه روانی ترس‌ها، دلهره‌ها و رسیدن به آرامش روح و جان است و از ائمه اطهار(ع) نیز توصیه‌های زیادی در این خصوص مطرح شده است. امام جعفرصادق(ع) می‌فرمایند:«عَلَیكَ بِالدُّعاءِ فَاِنَّه شِفاءٌ مِن كُلِّ داءٍ»، همیشه خودت را به دعا ملزم کن، دعا شفادهنده هر درد و بیماری است.

ولائی‌برحق با تاکید براینکه دعا بهترین راهکار برای رسیدن به آرامش درونی هست و وظیفه عمومی مسئولان فرهنگی توجه به این مسئله و ترویج معارف دینی در بین افراد به ویژه نوجوانان و جوانان است، گفت: دعا احساس تنهایی و بی‌کسی را از بین برده و زمینه تفکر و اندیشه در خصوص حل مسائل و مشکلات را در انسان‌ها فراهم می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در ادامه به برنامه ششمین روز از اجرای رزمایش همدلی و مساوات اشاره کرد و افزود: امروز با شعار «مرا دریاب» با محوریت استغاثه به حضرت مهدی(عج) نام‌گذاری شده است و مردم با استغاثه به امام زمان(عج) و قرائت دعای ندبه و فرج از ایشان طلب کمک و یاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه قرائت دعای فرج امروز از ساعت ۱۸ به صورت سراسری در استان البرز برگزاری می‌شود، گفت: مردم این استان با توسل به امام زمان(عج) علاوه بر طلب ظهور، جهت رفع بیماری کرونا متوسل می‌شوند.

انتهای پیام
captcha