امام جمعه نجف: شهادت فرماندهان مقاومت مانعی برای مسیر رشادت نیست
کد خبر: 3943255
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶

امام جمعه نجف: شهادت فرماندهان مقاومت مانعی برای مسیر رشادت نیست

سیدصدرالدین قبانجی، امام جمعه نجف اشرف عراق گفت: این کشور مدیون رشادت‌های شهید سلیمانی و المهندس است و شهادت آن‌ها، مانعی برای ادامه راه‌ رشادت و جان‌فشانی تا زمان پیروزی نخواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری نینا عراق، صدرالدین القبانجی، امام جمعه نجف اشرف، امروز، 5 دی طی سخنانی در خطبه نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس معاون سابق رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، ضمن تجلیل از خدمات این دو فرمانده شهید گفت: عراق مدیون رشادت‌های شهید سلیمانی و المهندس است و شهادت آن‌ها، مانعی برای ادامه راه‌ رشادت و جان‌فشانی تا زمان پیروزی نخواهد بود.

امام جمعه نجف اشرف همچنین با محکوم کردن اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا تروریست شماره یک جهان است و شهید المهندس باید برای تمام ملت عراق یک سمبل باشد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس، معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه، ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه، ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام
captcha