کودک کار سازمان یافته در لرستان نداریم / فعالیت ۴۲۵ سازمان مردم نهاد
کد خبر: 3943347
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

کودک کار سازمان یافته در لرستان نداریم / فعالیت ۴۲۵ سازمان مردم نهاد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با اشاره به وضعیت کودکان کار لرستان، گفت: در حال حاضر کودکان کار و خیابانی سازمان یافته در استان نداریم و تعداد قابل توجهی از این کودکان خانواده دارند.

کودک کار سازمان یافته در لرستان نداریمبه گزارش ایکنا از لرستان، محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، شامگاه جمعه، پنجم دی‌ماه در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه لرستان، اظهار کرد: مدیران از ظرفیت خبرنگاران در جایگاه مشاور رسانه‌ای استفاده کنند چراکه استفاده از رسانه‌ها موجب پیشبرد اهداف سازمانی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت کودکان کار لرستان، گفت: در حال حاضر کودکان کار و خیابانی سازمان یافته در استان نداریم و تعداد قابل توجهی از این کودکان خانواده دارند، با این حال جلسات متعدد ستاد ساماندهی در رابطه با شناسایی و جمع‌آوری این کودکان که بیشتر در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد حضور دارند، تشکیل شده است و دستگاه‌هایی نظیر بهزیستی، شهرداری و نیروی انتظامی مکلف به جمع‌آوری این کودکان شده‌اند.

ثمینی افزود: بارها نسبت به جمع‌آوری این کودکان اقدام و از خانواده‌های آنان تعهد گرفته شده است اما به علت درآمد پایین خانواده و مشکلات فرهنگی مجددا به خیابان بازگشته‌اند با این حال حتما بازنگری خواهد شد ضمن اینکه دستگاه قضایی نیز نسبت به برخورد با خانواده‌های متمرد قول مساعد داده است.

فعالیت ۴۲۵ سمن در لرستان

معاون استاندار لرستان از فعالیت ۴۲۵ سمن(سازمان مردم نهاد) در استان خبر داد و گفت: لرستان مملو از سرمایه‌های اجتماعی است و این استان‌ براساس آخرین آمایش وزارت کشور از نظر سرمایه اجتماعی و انسانی از میانگین کشوری بالاتر است.

وی ایجاد دفاتر تسهیل‌گری در مناطق حاشیه‌نشین خرم‌آباد و آموزش‌های مختلف اخلاقی، کارآفرینی و توانمندسازی بانوان را از اقدامات مهم در راستای ارتقای فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی برشمرد و گفت: انفجار اخیر خرم‌آباد مورد امنیتی نبوده است.

ثمینی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات را خط قرمز مسئولان ارشد استان دانست و گفت: در این راستا تاکنون به دو هزار و 200 مدیر و کارمند، تذکر شفاهی، ۲۲۰ تذکر کتبی، چهار مورد معرفی به دستگاه قضایی و یک مورد عزل مدیر داشته‌ایم.

انتهای پیام
captcha