درخشش دانش‌آموزان فارس در جشنواره ملی پژوهش‌سراها
کد خبر: 3943989
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶

درخشش دانش‌آموزان فارس در جشنواره ملی پژوهش‌سراها

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس از درخشش دانش‌آموزان این استان در نخستین جشنواره كشوری علمی و پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، رسول قانونی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس امروز، 8 دی‌ماه گفت: دانش‌آموزان تلاشگر استان فارس موفق شدند مقام دوم اولین جشنواره کشوری علمی ـ پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی را به خود اختصاص دهند.

وی افزود: کارنامه عملکرد ادارات کل در اولین دوره جشنواره علمی ـ پژوهشی که بر اساس میانگین نمرات کلیه آثار راه یافته به مرحله کشوری محاسبه شده است به تفکیک هر مسابقه و طی نامه رسمی از سوی وزارت آموزش و پرورش به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شده است.

قانونی بیان كرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته و کارنامه عملکردی اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس توانست در جمع استان‌های شرکت‌کننده رتبه دوم کشوری اولین جشنواره علمی ـ پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی کشور را به خود اختصاص دهد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس یادآور شد: این جشنواره از سوی قطب‌های کشوری پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و دبیرخانه راهبری درس آزمایشگاه علوم تجربی و با مشارکت ستادهای تابعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ویژه دبیران و دانش‌آموزان برگزار شده است.

وی در تشریح اهداف برگزاری این جشنواره بیان كرد: ایجاد زمینه مشارکت و تقویت مهارت کارگروهی در بین دانش‌آموزان با استفاده از محیط‌های متنوع یادگیری ایجاد شده در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، ایجاد زمینه برای طراحی و انجام پروژه‌های تحقیقی پژوهشی و فناوری دانش‌آموزی و تقویت و تعمیق فرهنگ مطالعه تحقیق و پژوهش‌های فردی و گروهی در بین دانش‌آموزان همه مناطق و مدارس سراسر کشور از اهداف برگزاری این جشنواره است.

قانونی در تشریح عناوین 9 گانه این جشنواره نیز گفت: مسابقات آزمایشگاهی، مسابقات کدنویسی، مسابقات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، مسابقات زیست‌فناوری، مسابقات ادبیات و علوم انسانی، مسابقات دریا، مسابقات فناوری نانو، مسابقات گیاهان دارویی و طب ایرانی و مسابقات نجوم از جمله عنوان‌های اولین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی هستند.

کارشناس نظارت و پیگیری امور پژوهش سراهای استان نیز ضمن قدردانی از دانش‌آموزان شرکت‌کننده و عوامل اجرایی قطب‌های علمی و پژوهشی استان فارس در خصوص نحوه برگزاری این جشنواره در سطح استان گفت: با برنامه‌ریزی و تدبیر همکارانمان در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، در اولین دوره این جشنواره 10 هزار و 585 اثر توسط چهارده هزار و 405 دانش‌آموز پسر و دختر در سطح استان فارس ارائه شد که از این تعداد یکصد و 42 اثر از یکصد و 84 دانش‌آموز به‌عنوان آثار برگزیده استانی به مرحله کشوری معرفی شدند.

انتهای پیام
captcha