هزینه مراسم ترحیم صرف آزادی زندانیان یزدی شد
کد خبر: 3944198
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸

هزینه مراسم ترحیم صرف آزادی زندانیان یزدی شد

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد با کمک یک میلیاردی خیران یزدی و اختصاص هزینه مراسم‌ ترحیم به این امر خبر داد.

هزینه‌ مراسم‌‌های ترحیم یزدی‌ها به آزادی زندانیان اختصاص یافتبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از ستاد دیه از زمانی که ویروس منحوس کرونا در دنیا و کشور ایران اسلامی شیوع پیدا کرده، برای جلوگیری از انتشار این بیماری و صیانت از جان بسیاری از هموطنان و همشهریان، سنت حسنه‌ای در یزد به راه افتاده که خانواده‌های متوفی بخشی از هزینه مراسم‌های ترحیم، خاکسپاری، سوم، هفتم، چهلم و سالگرد را به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص می‌دهند و این سنت تبدیل به یک فرهنگ نیکو در بین مردم دارالعباده شده است.

بسیاری از افرادی که مبالغی را به ستاد دیه استان اهدا می‌کنند، هدف خود از این اقدام را خشنودی خداوند و شادی روح کسانی بیان می‌کنند که از این دنیا هجرت کرده و دیگر در بین ما نیستند. این افراد در این خصوص معتقدند: با توجه به شرایط حاکم بر کشور که امکان برگزاری مراسم‌هایی از این قبیل را گرفته، چه بهتر است که این هزینه‌ها به کارهای نیک اعم از آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص یابد تا با این عمل زیبا بتوان دل خانواده‌هایی را که به دلایل غیرعمد و عموما عدم تمکن مالی در زندان‌ها به سر می‌برند، را شاد کرد.

اسلام افشون، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در این رابطه گفت: با آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور و عدم برگزاری مراسم‌های ترحیم و …. شاهد حضور بسیاری از همشهریانمان بودیم که هزینه برگزاری مراسم‌های خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص داده و تنها خواسته آنها آزادی هرچه سریعتر زندانی مورد نظر بود .

افشون با اعلام این‌که تاکنون مبلغی بیش از ۱۰ میلیارد ریال توسط خانواده متوفی با مراجعه به ستاد دیه جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اهدا شده افزود: خوشبختانه با همکاری و تلاش خبرگزاری‌ها، صفحات مجازی و صدا و سیمای مرکز استان این سنت درحال تبدیل به یک فرهنگ است و امیدواریم شاهد حضور بیش از پیش مردم دارالعباده در این خصوص باشیم.

یادآور می‌شود با اختصاص این مبلغ تاکنون ۲۵ زندانی جرائم غیر عمد آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

انتهای پیام
captcha