طرح «الجار ثم‌الدار» در یزد آغاز شد
کد خبر: 3944383
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

طرح «الجار ثم‌الدار» در یزد آغاز شد

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از اجرای طرح «الجار ثم‌الدار» با تاسی از حضرت زهرا(س) از سوی طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد خبر داد.

طرح «الجار ثم‌الدار» در یزد آغاز شدمریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به برنامه‌های این نهاد در دهه بصیرت اظهار کرد: مدارس علمیه خواهران در سطح استان در آستانه سالگرد شهادت سردار دل‌ها و چهلمین روز شهادت محسن فخری‌زاده و همچنین به مناسبت دهه بصیرت برنامه‌هایی را به صورت مجازی برگزار خواهند کرد.

وی از برگزاری 52 نشست‌ بصیرتی به صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و 14 مسابقه فرهنگی با موضوع شهادت حضرت زهرا(س) و سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، فضاسازی مدارس، ساخت کلیپ، عکس‌نوشته، استیکر و... و انتشار در فضای مجازی، فعالیت تبلیغی در فضای مجازی، روایت‌گری و مصاحبه، روضه‌خوانی به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)، برگزاری مراسم به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و چهلمین روز شهادت محسن فخری‌زاده، برپایی نمایشگاه و تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع در بین نیازمندان را از جمله برنامه‌ها دانست.

حسن‌پور از برپایی نمایشگاه «جاذبه و دافعه ذوالفقار» به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: این نمایشگاه از سوی موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین (ع) یزد در فضای مجازی برپا خواهد شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد؛ فرخوان مقاله با موضوع «بصیرت فاطمی در عصر غیبت»، تهیه بسته حمایتی ویژه دانش‌آموزان محروم به یاد شهید سردار سلیمانی، برگزاری روضه‌های خانگی، تبیین و شرح خطبه فدکیه و تهیه نکات کلیدی به صورت روزانه و ارائه به صورت عکس‌نوشته برای مدارس سطح استان را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

وی ادامه داد: طرح «الجار ثم‌الدار» به تاسی از حضرت زهرا(س) از سوی طلاب اجرایی خواهد شد تا هر کسی در صدد قدمی نیک در راه فرهنگ فاطمی است، دریغ نکند و همچنین طرح «به یاد سردار، به رسم سرباز» با تهیه و انتشار سلسله مباحث دشمن‌شناسی از منظر امام و مقام معظم رهبری به مرحله اجرا خواهد رسید.

حسن‌پور با اشاره به راه‌اندازی پویش‌هایی به این مناسبت بیان کرد: پویش «من و سردار دل‌ها» در فضای مجازی راه‌اندازی شده که علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال نقاشی، عکس‌نوشته و دل‌نوشته در مورد شهادت سردارسلیمانی آثار را ارسال کنند.

وی گفت: پویش روضه‌های خانگی فاطمیه با عنوان «روضه مادر نذر ظهور فرزند» شامل فضاسازی منزل با پرچم مشکی، عکس و تمثال سردار حاج قاسم سلیمانی محقق خواهد شد. همچنین پویش «اطعام فاطمی» و «حسینیه مجازی» در ایام فاطمیه از سوی طلاب راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام
captcha