حماس: بیت‌المقدس، فلسطینی و اسلامی باقی می‌ماند
کد خبر: 3944576
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴

حماس: بیت‌المقدس، فلسطینی و اسلامی باقی می‌ماند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین گفت که فلسطینی‌ها اجازه عملی شدن پروژه رژیم صهیونیستی برای راه‌اندازی قطار شهری به منظور اتصال شهرک‌های صهیونیست‌نشین قدس به فلسطین اشغالی را نمی‌دهد و بیت‌المقدس فلسطینی و اسلامی باقی می‌ماند.

به گزارش ایکنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) پروژه اتصال شهرک‌های صهیونیست‌نشین در قدس اشغالی به دیگر شهرهای فلسطین اشغالی از طریق دو پروژه تأسیس قطار شهری، اقدام استعماری جدیدی است که به سلسله پروژه‌های یهود‌‌سازی قدس اشغالی افزوده می‌شود.

در بیانیه‌ای که حماس امروز چهارشنبه در این خصوص صادر کرد، آمده است: پروژه دو قطار شهری که هدف از آن متصل کردن شهرک‌های صهیونیست‌نشین در قدس به شهرهای داخل سرزمین‌های اشغالی 1948 است؛ موید اصرار رژیم صهیونیستی در تحمیل واقعیت صهیونیسم بر خاک فلسطین در همه زمینه‌هاست.

این بیانیه می‌افزاید: این پروژه همچنین موید نهایی شدن برنامه یهودی‌سازی قدس و تسلط کامل بر این شهر است. افزایش حملات شهرک‌نشینان به قدس اشغالی، نتیجه توافق‌های سازش میان رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی است که اشتهای اشغالگران را برای چپاول بیشتر خاک فلسطین و الحاق آن به سرزمین‌های اشغالی در چارچوب نقشه موسوم به اسرائیل بزرگ، بیشتر کرده است.

در این بیانیه همچنین می‌خوانیم: نقشه‌های صهیونیست‌ها برای تغییر ماهیت جغرافیایی و جمعیتی شهر قدس اشغالی و تلاش‌ها برای محو هویت آن و جدا کردن آن از خاک فلسطین محکوم به شکست است.

حماس در بیانیه خود تأکید می‌کند: شهر قدس فلسطینی، عربی و اسلامی باقی می‌ماند و بخش لاینفک از فلسطین تاریخی است و جامعه بین‌المللی و اتحادیه اروپا هم باید به مسئولیت خود در فشار بر رژیم اشغالگر برای توقف پروژه‌های استعماری در قدس اشغالی و آواره کردن اهالی و تخریب خانه‌هایشان عمل کند.

انتهای پیام
captcha