3 کارگاه خیاطی ویژه زنان سرپرست خانوار در یزد افتتاح شد
کد خبر: 3944800
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱

3 کارگاه خیاطی ویژه زنان سرپرست خانوار در یزد افتتاح شد

مسئول بسیج سازندگی سپاه الغدیر استان یزد از افتتاح سه کارگاه خیاطی به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار در این استان خبر داد و گفت: در این راستا 30 زن سرپرست خانوار مشغول به کار شدند.

*افتتاح سه کارگاه خیاطی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار*به گزارش ایکنا از یزد، مجید صادقی، مسئول بسیج سازندگی سپاه الغدیر استان یزد، امروز 12 دی‌، در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، اشتغال زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست یکی از اولویت‌های بسیج سازندگی است، اظهار کرد: به همین منظور سه کارگاه خیاطی در شهرستان‌های یزد، میبد و مهریز با ظرفیت اشتغال 30 نفر افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه این سه کارگاه به تمام تجهیزات مورد نیاز خیاطی مجهز شده‌اند، افزود: برای هر کارگاه تعداد پنج چرخ خیاطی صنعتی، قیچی برقی، اتوی صنعتی و غیره تهیه شده است. این کارگاه‌ها در زمینی به مساحت 80 مترمربع احداث شده است و در راستای تولید لباس‌های ایرانی اسلامی فعالیت می‌کند.

صادقی آموزش را یکی از اولویت‌های این کارگاه‌ها بیان کرد و ادامه داد: افراد شناسایی شده، آموزش‌های لازم را می‌بینند و پس از آن در کارگاه‌ها مشغول به کار می‌شوند. برای هر یک از این کارگاه‌ها یک سرپرست مشخص شده تا پارچه‌های لازم را با قیمت مناسب و اقساطی تهیه کند و بازار کار این کارگاه‌ها را رونق دهد.

سیدجمال سجادی‌پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز با ارائه آخرین دستاوردها و مباحث افزایش تولید در واحد سطح به کشاورزان، میزان تولید در استان را چند برابر می‌کند، اظهار کرد: چهار هزار کشاورز با عنوان طرح رونق خاک به صورت رایگان با همکاری مجموعه ترویج سازمان جهاد کشاورزی مشاوره می‌شوند.

وی این طرح را یکی از طرح‌های چهل‌گانه دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد دانست و افزود: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه دوره‌های مشاوره در قالب وبینار و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه در کنار این دوره‌ها سلسله نشست‌های مشاغل خرد با منابع آب و اراضی اندک برای کشاورزان روستایی برگزار می‌شود، گفت: پرورش دام‌های سبک پر تولید، پرورش آبزیان، کشت گیاهان دارویی و انواع تولیداتی که می‌تواند به رونق روستاها کمک کند حرکت جدیدی را برای تأمین امنیت غذایی در استان آغاز می‌کند.

علی فاطمی‌نیا، مدیرکل دامپزشکی استان یزد نیز با اشاره به حضور مشاوران دامپزشکی در کنار مشاوران کشاورزی در طرح رونق خاک، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح افزایش بهره‌وری و تولید و همچنین امنیت غذایی است تا در نتیجه جامعه سالمی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های اصلی مجموعه دامپزشکی حفظ و حراست از جمعیت دامی و همچنین تامین امنیت غذایی است، افزود: امیدواریم در راستای اجرای این طرح که به نیت شهدای استان انجام می‌شود، خدمتی به مردم کرده باشیم.

انتهای پیام
captcha