آزادی ۱۳ زندانی در یزد همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی
کد خبر: 3945130
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷

آزادی ۱۳ زندانی در یزد همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی

همزمان با سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مراسمی، ۱۳ محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان یزد آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

آزادی ۱۳ زندانی در یزد همزمان با سالگرد شهید سلیمانیبه گزارش ایکنا از یزد، همزمان با روز جهانی مقاومت و اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، در مراسمی، امروز، 13 دی‌ با حضور شمس؛ قائم‌مقام رئیس کل دادگستری استان، سبزواری؛ سرپرست اداره کل زندان‌ها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان، افشون؛ مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد و جمعی از مسئولان قضایی، ۱۳ مددجو جرائم غیرعمد مالی از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

علی‌اکبر شمس، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان یزد در این آیین با تاکید بر نقش پر رنگ سردار دل‌ها در برپایی امنیت منطقه و نابودی داعش گفت: شهید سردار قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود.

شمس با تقدیر  از مردم دارالعباده به دلیل حمایت از ستاد دیه استان و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بیان کرد: خوشبختانه مردم شریف استان یزد در کنار کمک‌های مومنانه خود در ایام کرونا، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را نیز از یاد نبرده و همواره شاهد حضور بیش از پیش آنها در ستاد دیه استان و کمک‌های آنها هستیم.

حسین سبزواری، سرپرست اداره کل زندان‌ها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان نیز در این نشست ضمن تقدیر از اقدام ارزشمند ستاد دیه استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۶۸ مددجو از زندان‌های استان آزاد شدند که مبلغ کل بدهی آنها ۱۳۳۵ میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: یک هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال از این مبلغ از سوی کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد از شکات، گذشت رضایتمندانه اخذ و مبلغ ۷۰ میلیارد ریال برای آزادی آنها پرداخت شده است. در حال حاضر ۱۹۴ مددجو در زندان‌های استان به سر می‌برند که برای آزادی آنها مبلغی بیش از ۱۲۴۰ میلیارد ریال نیاز است و امیدواریم با پیگیری‌های ستاد دیه استان و همت خیران و نیکوکاران زمینه آزادی این محکومان مالی از زندان نیز فراهم شود.

وی ضمن دعوت از نیکوکاران استان به پویش‌های آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: کمک به آزادی افراد، اقدام پسندیده‌ای است که در اسلام نیز مورد تاکید و سفارش قرار گرفته است.

اسلام افشون، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد نیز در این آیین گفت: با تلاش‌های صورت گرفته توسط اعضای ستاد دیه استان یزد موفق شدیم که همزمان با سیزدهم دی ماه، سالروز شهادت سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۳ محکوم مالی جرائم غیر عمد را از زندان آزاد کرده و به آغوش خانواده بازگردانیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش بی‌وقفه اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد جهت اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات گفت: بدهی این ۱۳ محکوم مالی مبلغ ۶۴ میلیارد و ۶۳۸ میلیون ریال بود که مبلغ 54 میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال توسط این کمیته ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ و با پرداخت مبلغ ۱۰ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال زمینه آزادی این ۱۳ محکوم مالی از زندان فراهم آمد.

افشون بیان کرد: چندین مرحله آیین آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در حال برنامه‌ریزی است و امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم تعداد قابل توجهی مددجویان محکوم مالی را از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگردانیم.

یادآور می‌شود اجرای سرود توسط گروه انقلابی فجر جاوید و دکلمه خوانی در وصف سردار دلها از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha