۲۳ درصد از خانوار خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
کد خبر: 3945359
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶

۲۳ درصد از خانوار خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۲۳ درصد از خانوار استان تحت پوشش این نهاد هستند.

۲۳ درصد از خانوار خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستندبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، مجید الهی‌راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی، امروز ۱۴ دی، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، با اشاره به اینکه در حال حاضر از مجموع خانوارهای استان ۲۳ درصد از آنها تحت پوشش کمیته امداد هستند، بیان کرد: از این تعداد ۶۱ درصد خانوار روستایی و ۳۹ درصد خانوارهای شهری تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۳۱ هزار و ۳۱ خانوار مستمری بگیر تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، افزود: ۱۶ هزار و ۳۳۰ خانوار به شکل تبصره ۱۴ و 10 هزار و 400 خانوار به صورت موردی از خدمات کمیته امداد استان استفاده می‌کنند.

الهی‌راد با اشاره به اینکه تا پایان ماه گذشته هفت هزار و 217 نفر از خدمات موردی کمیته امداد استفاده کردند، اظهار کرد:  ۷۴۱ فقره جهیزیه به مبلغ چهار میلیارد و ۷۵ میلیون تومان در سال جاری به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ خانوار از خدمات اجاره مسکن بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: در سال جاری ۳۳۰ سری لوازم ضروری منزل ارزش  ۶۶۵ میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه دو هزار و 88 مادر باردار از خدمات کمیته امداد استفاده کردند، بیان کرد: ماهیانه 100 هزار تومان به حساب مادران‌باردار به مدت ۲۴ ماه واریز می‌شد که در حال حاضر این رقم به ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار و ۷۲۳ زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، افزود: ۵۷ هزار و ۷۰۰ خانوار در کل استان از خدمات کمیته امداد بهره می برند.

الهی‌راد با بیان اینکه 35 هزار و 383 نفر تحت عنوان بیمه مکمل از خدمات این نهاد استفاده کردند، ادامه داد: ارزش این بیمه یک میلیارد و 577 میلیون تومان بوده است و در سال جاری ۱۸۳۱ نفر بیمه تامین اجتماعی شدند.

وی با بیان اینکه هزار و 306 نفر نیز بیمه روستایی و عشایری هستند، افزود: در سال جاری برای بیماران خاص، صعب العلاج و زمین‌گیر کمیته امداد خراسان شمالی چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی در خصوص نیازمندی‌های مددجویان کمیته امداد استان، بیان کرد: در حال حاضر دو هزار و 120 یخچال به ارزش ۳۶۰ میلیون تومان،  هزار و 70  نفر نیازمند فرش به ارزش ارزش ۲۱۴ میلیون تومان، هزار و 55 اجاق گاز به ارزش ۱۰۵ میلیون تومان، هزار و 370 تلویزیون به ارزش  ۳۴۲ میلیون تومان، هزار و 625 بخاری به ارزش ۸۱۲ میلیون تومان و هزار و 740 آبگرمکن به ارزش بیش از ۱۴۸ میلیون تومان برای مددجویان کمیته امداد استان نیاز است.

الهی‌راد با بیان اینکه ۱۳ هزار دانش آموز سطح استان تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی هستند، بیان کرد: در سال جاری سه میلیارد و ۵۰ میلیون تومان از منابع خیرین و کمک‌های مردمی برای دانش آموزان تحت پوشش هزینه شده است و در حال حاضر ۷۵۰ دانشجو تحت پوشش این نهاد هستند که در سال جاری یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان برای این دانشجویان هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه در کنکور سال گذشته هشت نفر از رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد بودند، اظهار کرد: در سال جاری نیز دانش آموزان پایه نهم، دهم و یازدهم که دارای معدل‌های بالا هستند، بورسیه شدند تا از خدمات یک کانون آموزشی به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

الهی‌راد با اشاره به اینکه برای 13 هزار دانش آموز استان در سال جاری کیف و لوازم التحریر تهیه شد، تأکید کرد: تاکنون ۲۵۰ دستگاه تبلت هرکدام به ارزش سه میلیون تومان برای دانش آموزان نیازمند تهیه و توزیع شد که ۲۰۰۰ دانش آموز در مجموع به تبلت نیاز دارند و از این تعداد ۲۵۰ نفر  تبلت دریافت کردند.

وی با بیان اینکه ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت زکات در سال جاری داشتیم، افزود: ۱۲ میلیارد و ۹۵۳ میلیون تومان برای محرومین و پنج میلیارد و ۵۵۱ میلیون تومان برای پروژه‌های عمرانی هزینه شد که ۶۲ درصد در پرداخت زکات استان رشد داشتیم.

الهی‌راد با بیان اینکه در سال جاری سه میلیارد 784 میلیون تومان پرداخت صدقات استان بوده است، بیان کرد: پرداخت صدقات به نسبت سال‌ مشابه 39 درصد رشد داشته و در حال حاضر ۱۰۴ هزار مشترک داریم.

وی در خصوص پویش ایران مهربان که مختص به بچه‌های یتیم و محسنین است، بیان کرد: در استان در مجموع شش هزار و 464 ایتام و محسنین داریم که بیست هزار ۹۸۴ حامی در گذشته وجود داشت و پس از شروع این پویش دو هزار و 80 حامی جدید در استان جذب شده است و از این تعداد ۱۹۴۸ نفر واریزی داشتند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در پایان تصریح کرد: به مناسبت سالروز شهادت سردار دلها  ۶۰ هزار پرس غذای گرم بین محرومان استان توزیع شد.

انتهای پیام
captcha