بیجار نیازمند توسعه و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی است
کد خبر: 3946078
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲

بیجار نیازمند توسعه و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی است

معاون سینمایی حوزه هنری انقلاب اسلامی در جریان بازدید از روند احداث دو سالن جدید در سینما آزادی بیجار بیان کرد: شهرستان بیجار نیازمند توسعه و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی است و به همین دلیل این مهم به عنوان یک مطالبه اصلی از سوی مردم باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عممی حوزه هنری کردستان، حمیدرضا جعفریان، معاون سینمایی حوزه هنری انقلاب اسلامی، امروز، 17 دی‌ در جریان بازدید از پروژه‌های سینمایی در شهرهای سقز و بیجار، ضمن مثبت ارزیابی کردن روند رو به رشد پیشرفت فیزیکی این دو پروژه فرهنگی در استان کردستان، اظهار کرد: مردم استان کردستان علاقه‌مند به حوزه فرهنگ و هنر هستند و به همین دلیل باید زیرساخت‌های فرهنگی در این استان توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های مناسب در استان کردستان برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری، افزود: راه‌اندازی سینما در شهرستان سقز با توجه به قدمت و جایگاه این شهر و همچنین جمعیت بالای آن یک نیاز ضروری به شمار می‌رفت.

معاون سینمایی حوزه هنری انقلاب اسلامی بیان کرد: خوشبختانه در سایه حمایت‌های صورت گرفته از سوی مسئولان استان و شهرستانی، کار احداث و راه‌اندازی پردیس سینمایی سه سالنه در سقز، پیشرفت خوبی دارد و انتظار داریم که در آینده‌ای نزدیک این پروژه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این پردیس یک تحول فرهنگی در سقز روی می‌دهد، افزود: امیدواریم که با بهره‌برداری از این ظرفیت مهم، شرایط برای تقویت فعالیت‌های فرهنگی در این شهرستان فراهم شود.

جعفریان در جریان بازدید از روند احداث دو سالن جدید در سینما آزادی بیجار بیان کرد: شهرستان بیجار نیازمند توسعه و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی است و به همین دلیل این مهم به عنوان یک مطالبه اصلی از سوی مردم باید در اولویت قرار گیرد.

وی راه‌اندازی دفتر حوزه هنری و سینما آزادی در بیجار از سوی حوزه هنری را یک اقدام مهم برای توجه به بخش فرهنگ و هنر عنوان کرد و گفت: خوشبختانه این اقدام حوزه هنری با استقبال خوبی از سوی مردم به ویژه اصحاب فرهنگ و هنر مواجه شد.

معاون سینمایی حوزه هنری انقلاب اسلامی یادآور شد: انتظار داریم که ضمن بهره‌برداری از دو سالن جدید در سینما آزادی بیجار، زمینه برای راه‌اندازی یک فرهنگ سرا در سایه حمایت‌های مسئولان استانی و شهرستان نیز فراهم شود.

گفتنی است؛ در حال حاضر و به همت حوزه هنری استان کردستان و مؤسسه بهمن سبز و با حمایت‌های مسئولان استان، 9 سالن جدید سینمایی با ظرفیت بیش از 900 صندلی در شهرستان‌های سنندج، سقز و بیجار در دست احداث است و این پروژه ها در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha